سیدحسن شریفی مقدم روز دوشنبه در مراسم تقدیر از کارگران برتر گناباد افزود: 270 نفر از واجدان کار در این شهرستان نیز طی همین مدت در واحدهای تولیدی مشغول کار شده اند.
وی ادامه داد: در حوزه رونق اقتصادی و حمایت از تولید و اشتغال 420 طرح برای اخذ تسهیلات کارفرمایی و خوداشتغالی در همین مدت به دست اندرکاران ذیربط معرفی و 216 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به افراد واجد شرایط پرداخت شد.
او تشکیل 22 تعاونی با 650 عضو، برگزاری هفت هزار نفرساعت آموزش برای اعضا تعاونیها، حمایت از شرکتهای تعاونی دانش بنیان و شرکتهای توسعه عمران شهری و روستایی و توسعه آنها برای جذب بیشتر مردم در بخش اقتصاد و کارآفرینی را از دیگر اقدامات برشمرد.
طی این مراسم به مناسبت هفته کار و کارگر از 64 کارگر نمونه 23 واحد صنعتی و تولیدی گناباد تجلیل شد. پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه به عنوان هفته کار و کارگر و یازدهم اردیبهشت روز جهانی کارگر نامگذاری شده است.
از مجموع 675 شرکت تعاونی شهرستان گناباد 445 تعاونی با 3800 عضو فعال یا مشغول طی فرآیند تشکیل هستند. 80 تشکل کارگری و کارفرمایی در شهرستان گناباد فعالیت دارند. 172 واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعال است و برای راه اندازی این واحدها هزار و 273 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
فعالیت این تعداد واحد صنعتی در گناباد برای سه هزار و 284 نفر شغل مستقیم و دو برابر این تعداد به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است. سه شهرک و ناحیه صنعتی با 447 هکتار زمین و 54 واحد فعال و 11 سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.
گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
2095/7545/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.