سید جواد حسینی عصر یکشنبه در نشست مشترک ستاد انتخابات و هیاتهای ورزشی خراسان رضوی با موضوع مشارکت حداکثری در انتخابات، افزود: هر چه حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد طمع کسانی که نمی خواهند پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران را مشاهده کنند کمتر می شود.
وی میانگین شرکت در انتخابات را در ایران 64 درصد اعلام و بیان کرد: این میزان نسبت به دیگر کشورها میانگین مناسبی است. 36 درصدی هم که معمولا در انتخابات شرکت نمی کنند به نوعی قصد دارند مخالفت و اعتراض خود را به برخی امور نشان دهند که باید تلاش شود نارضایتی خود را با حضور در پای صندوق رای نشان دهند.
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اگر بخواهیم تاثیر انتخابات را متوجه شویم باید نبود آن را در نظر بگیریم. اهمیت انتخابات مانند هوا است چنانچه چند دقیقه نفس خود را حبس کنیم اهمیت هوا را متوجه می شویم و انتخابات نیز به همین اندازه مهم است.
وی گفت: انتخابات یک حق و یک تکلیف می باشد. اگر از این حق و تکلیف استفاده نشود در سرنوشت دیگران نیز تاثیر دارد و ممکن است اثر نامطلوبی بگذارد.
حسینی نشاط سیاسی، انتقال مسالمت آمیز قدرت و افزایش آگاهی اجتماعی را برخی از کارکردهای انتخابات ذکر و بیان کرد: در انتخابات اهمیت وجود احزاب قوی و با برنامه بسیار تاثیرگذار است. اگر چنین احزابی نباشند هر کسی می تواند وعده های غیرواقعی بدهد.
وی افزود: وعده غیرواقعی و کاذب باعث می شود فضای انتخابات هیجانی شود و زمانی که وعده های یک شخص تحقق نیافت چون تفکر تشکیلاتی و حزبی نبوده کسی نیست که پاسخگو باشد و در کنار اینها شعار غیرواقعی به امید مردم ضربه می زند.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: اینکه افراد سیاسی باشند باعث افتخار و به این معنا است که یک فرد سیاسی برنامه و نگاهی برای اداره و چرخش امور کشور، روابط بین الملل، سیاست، اقتصاد و فرهنگ دارد اما با باندبازی و سیاسی بازی که آفت رفتار سیاسی است همه مخالفند.
وی گفت: انتخابات نشان می دهد حرکت تشکیلاتی چقدر موثر است. باعث تقویت هویت ملی و پیوند گروهها با یکدیگر می شود و نخبگان به صورت مسالمت آمیز جا به جا می شوند و وقتی در یک جامعه هویت ملی تقویت شد به سمت رشد و توسعه حرکت می کند.
حسینی افزود: گروههای مرجع مانند گروههای دینی، سیاسی، علمی، هنری و یا ورزشی تاثیر بسیاری بر حضور حداکثری مردم در انتخابات دارند و دارای نفوذ و تراوشگر افکار عمومی هستند.
وی ادامه داد: هیچکس به اندازه نیروهای مرجع دارای نفوذ جامعه نمی تواند برای به صحنه آوردن غایبان انتخابات نقش ایفا کند و هرچه غایبان انتخابات کمتر باشند و منتخب مردم با پشتوانه قویتری انتخاب شود قدرت نظام اسلامی در عرصه های مختلف بین المللی افزایش می یابد.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: مردم به هر کسی رای بدهند از رای تک تک آنها پاسداری می شود و نمی گذاریم یک رای جا به جا شود. امید ما این است که منتخب مردم در شوراهای اسلامی یا ریاست جمهوری پشتوانه عظیمی از رای مردمی را در پشت سر خود داشته باشند.
دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بطور همزمان 29 اردیبهشت جاری برگزار می شود.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.