عابدین عابدی مقدم روز یکشنبه در آستانه سالروز ولادت حضرت عباس(ع) و روز جانباز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر جامعه 49 هزار نفری جانبازان خراسان رضوی از یادگاران دفاع مقدس هستند. برخی نیز در جریان انقلاب، فعالیتهای تروریستی منافقان، دفاع از امنیت کشور و حراست از حرم مطهر اهل بیت(ع) به درجه جانبازی نائل شده اند.
وی ادامه داد: اغلب 29 هزار جانباز زیر 25 درصد خراسان رضوی فقط دارای مجروحیت بوده که این صدمات معمولا منجر به از کارافتادگی اعضاء بدن این عزیران نشده است. اما عزیزانی که جانبازی بالای 25 درصد دارند اعضا بدنشان دچار صدمات شدید می باشد که از کارافتادگی، قطع عضو ، شیمیایی شدن و مشکلات اعصاب و روان از آن جمله است.
مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی گفت: 650 تن از این ایثارگران خراسان رضوی نیز دارای درجه جانبازی بالای 70 درصد هستند که شامل قطع دو عضو دست یا پا و نابینایی از دو چشم، قطع نخاع و مشکلات حاد شیمیایی و اعصاب و روان است. همچنین تعداد جانبازان قطع نخاع و نابینا از دو چشم در این استان به ترتیب 150 و 50 نفر است.
وی تعداد اعضا خانواده جانبازان خراسان رضوی را نیز 200 هزار نفر اعلام و بیان کرد: همه جانبازان، همسرانشان و فرزندان تحت تکفل آنها زیر پوشش کامل خدمات درمانی بنیاد شهید و یا دستگاههای نظامی و انتظامی قرار گرفته اند.
عابدی مقدمهمچنین فرارسیدن روز جانباز را به این قشر ایثارگر تبریک گفت و افزود: اعضا خانواده جانبازان سالهای سال از این اسوه های ایثار و مقاومت پرستاری کرده اندو در این میان همسران جانبازان جایگاه ویژه ای دارند.
وی ادامه داد: برخی همسران جانبازان قطع نخاعی امروز به دلیل جا به جا کردن و پرستاری مداوم و چندین ساله از این عزیزان خود دچار نارحتی و ضایعات ستون فقرات شده اند. در حقیقت می توان گفت اجر همسران جانبازان کمتر از خود این عزیزان سرافراز نیست.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: عزیزان جانباز مانند سایر ایثارگران با گذشت حدود 35 سال از ایثارگریشان هنوز با حضور در صحنه هایی همچون راهپیماییها و انتخابات از آرمانهای نظام جمهوری اسلامی حمایت کرده و آماده جانفشانی مجدد در راه ولایت هستند.
وی افزود: همه دستگاهها باید برای رفع نیاز عزیزان جانباز بکوشند و نظام نیز به این عزیزان در حد مقدورات و نه در حد نیاز آنان خدمت رسانی می کند.
خراسان رضوی پس از استانهای تهران و اصفهان دارای بیشترین تعداد جانباز در بین استانهای کشور است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.