علیرضا خجسته روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رفع نواقص موجود در این راه ها در درازمدت و در صورت تامین اعتبارات امکان پذیر است و باید به این نکته توجه داشت که برخی ازنقاط حادثه ساز ممکن است در آینده به وجود آید .
وی گفت :تا کنون 60 نقطه پر تصادف و حادثه خیز و 87 نقطه دارای تصادف دراین استان شناسایی شده اند که بیشترین فراوانی آنها با توجه به حجم بالای تردد، در محورهای مشهد- نیشابور- سبزوار، مشهد- قوچان، مشهد- گناباد و مشهد- تربت جام قرار دارد.
خجسته افزود: به عنوان مثال آزادراه سبزوار - نیشابور یک محور استاندارد است اما نقاط حادثه خیز آن نه بواسطه ضعف در طراحی و مهندسی محور بلکه به دلیل رفتار انسانی کاربران و ضعف فرهنگ ترافیک بوجود می آید.
وی گفت:در حالی که 70 درصد تصادفات عامل انسانی دارد ، فقط 15 درصد از سوانح جاده ای به دلیل عواملی همچون طراحی و نواقص هندسی جاده ها رخ می دهد و فعالیت راهداری نیزدر جهت اصلاح این نواقص است .
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: در حال حاضر برای آشکار سازی این نقاط عملیات کم هزینه و زودبازده در دستور کار قرار دارد و تا کنون از مجموع 147 نقطه پر تصادف و دارای تصادف، 67 نقطه آشکار سازی شده است.
خراسان رضوی 20 هزار و 574 کیلومتر راه دارد که شش هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.
3221/6012 خبرنگار:ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.