به گزارش ایرنا، سید مهدی حسینی روز یکشنبه در جمع نامزدهای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای جغتای افزود: راه انداری کانال هواداران نامزدها و تبلیغات زودهنگام در آن قبل از زمان مقررت ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد می شود.
وی ادامه داد: انتشار سخنرانی و عکس در سایت ها و کانال ها قبل از شروع رسمی تبلیغات ممنوع است و نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید حامیان خود را مدیریت کنند.
دادستان جغتای گفت: مطالبی که در برخی فضاهای مجازی علیه دیگر نامزدها مانند توهین، تهمت، افترا مشاهده شود در صورت شکایت رسیدگی می شود و تاکنون به چند نامزد انتخابات شورای شهر جغتای در این باره تذکر کتبی داده شده است.
حسینی اظهار کرد: در هماهنگی با شهرداری، مکان هایی در سطح شهر برای تبلیغات مشخص شد و نصب بنر و پوستر در معابر، کوچه ها و دیوارها غیر قانونی است و در صورت مشاهده تخلف با شخص نامزد برخورد می شود.
وی گفت: در زمان قانونی تبلیغات نیز سامانه های صوتی و پخش سخنرانی با صدای بلند غیر قانونی است و تخلف انتخاباتی محسوب می شود.
حسینی با اشاره به اینکه برخی نامزدها با هماهنگی هیأت امنای مساجد یا ائمه جماعات به هنگام اقامه نماز تبلیغ می کنند، افزود: ائمه جماعات نباید هنگام اقامه نماز شرایط تبلیغ برای نامزدی را فراهم کنند.
وی ادامه داد: استفاده از امکانات دولتی و عمومی برای انتخابات، خرید و فروش رای، تطمیع، تهدید، پول دادن و راه اندازی کاروان های تبلیغاتی نیز ممنوع و غیر قانونی است و در صورت مشاهده با آن برخورد می شود.
حسینی اظهار کرد: در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامزدهای انتخابات از صرف هزینه های بی رویه جلوگیری کنند تا انتخابات با کمترین اسراف برگزار شود .
وی گفت: در روز برگزاری انتخابات عوامل دستگاه قضا در شعبه های اخذ رأی حضور دارند و تبلیغات غیر قانونی در این روز رصد می شود.
دادستان جغتای گفت: یکی از مهم ترین اصول برگزاری انتخابات، رعایت قانون، سلامت، امنیت و صیانت از آرای مردم است و عوامل اجرایی انتخابات باید این اصول را رعایت کنند.
برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان جغتای 404 نفر داوطلب شدند که از این تعداد 28 نفر در شهر جغتای و 376 نفر در روستاها داوطلب حضور در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه در کشور برگزار می شود .
مرکز شهرستان 50 هزلار نفری جغتای در 350 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8145/7500/6012جبرنگار: حمیددلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.