به گزارش ایرنا، حسن محرابی عصر شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: این کمک ها شامل اهدای 2 قطعه زمین به ارزش چهار میلیارد ریال و گازرسانی به اردوگاه شهید مطهری با هزینه یک میلیارد ریال است.
وی اظهار کرد: در راستای افزایش جذب کمک های خیرین نیکوکار امسال در کنار مجمع خیرین مدرسه ساز سه مجمع خیرین بانوان، دانش آموز و معلم در شهرستان سبزوار ایجاد می شود.
وی گفت: هم اکنون 11 طرح آموزشی با مشارکت خیرین و اداره کل نوسازی مدارس در دست اجراست که با بهره برداری از آنها بخش مهمی از مشکل کمبود فضای آموزشی شهرستان برطرف می شود.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار افزود: در سه سال گذشته نیز 40 مدرسه با کمک 70 میلیارد ریالی خیران در این شهرستان احداث و به بهره برداری رسیده است.
محرابی همچنین در باره اهمیت هدایت تحصیلی دانش آموزان اظهار کرد: با جذب رشته های جدید مرتبط با صنعت و افزایش ارتباط بین صنعت و آموزش و پرورش سبزوار نسبت به هدایت تحصیلی دانش آموزان متناسب با نیاز جامعه و منطقه اقدام می شود.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری 43 درصد دانش آموزان سبزوار در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش مشغول تحصیل هستند که این تعداد از میانگین کشوری و استانی آن بیشتر و از برنامه تکلیفی پنج درصد کمتر است.
وی با تاکید بر لزوم توسعه متوازن بین رشته ای در شاخه نظری گفت: باید با استفاده از استعداد و علاقه دانش آموزان و با توجه به نیاز و امکانات جامعه به توسعه متوازن در شاخه ها و رشته های تحصیلی دست یافت.
محرابی افزود: برای آشنایی دانش آموزان با صنعت، اطلس صنایع فعال شهرستان تهیه و یک هنرستان در جوار شهرک صنعتی شهرستان سبزوار ایجاد می شود.
وی اظهار کرد: در هفته معلم نیز 50 عنوان برنامه فرهنگی، علمی، هنری و ورزشی در آموزش و پرورش این شهرستان اجرا می شود.
حدود 52 هزار دانش آموز در 287 مدرسه شهرستان سبزوار مشغول تحصیل هستند و چهار هزار و 500 آموزگار جامعه فرهنگیان سبزوار را تشکیل می دهند.
7499/7500/ 6053 خبرنگار: محمد مهرنیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.