راضیه علیرضایی روز شنبه در نهمین همایش گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای در مشهد افزود: پارسال نیز 13 هزار و 360 میلیارد ریال پروانه بهره برداری در خراسان رضوی صادر شد که نشانگر فعالیت دولت یازدهم در اشتغالزایی و حمایت از واحدهای صنعتی است.
وی در ادامه همچنین گفت: موضوع ایمنی و سلامت کار در کارگاهها و واحدهای صنعتی ضرورتی انکارناپذیر است با این حال بیشترین حوادث در صنایع و کارگاههایی اتفاق می افتد که مدیران آنها نگاه چندجانبه ندارند.
معاون کار اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: تنها راهی که حوادث مربوط به کار از آن مسیر کاهش می یابد آموزش نیروها است.
احسان مرتضوی زاده افزود: سال 1394 حوادث مربوط به کار در خراسان رضوی 962 مورد بود. این میزان پارسال با 15 درصد کاهش به 820 مورد رسید و هم اکنون 50 بازرس نیروی کار اداره تعاون واحدهای صنعتی و کارگاههای تولیدی را مورد بررسیهای ایمنی و سلامت بهداشتی قرار می دهند.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: آموزش و بهداشت و سلامت جامعه از نیازهای مهم نیروی کار در همه کشورها می باشد که در همین زمینه نیز دولت تدبیر و امید به خصوص با طرح تحول سلامت گامهای بسیار ارزشمندی برداشت و خیلی از مسائلی را که در گذشته عقیم بود امروز اجرایی کرده است.
سیدحسن حسینی افزود: سلامت روحی و روانی نیروی انسانی در محیط کار و زندگی هر چه شادتر باشد انگیزه بیشتری برای فعالیت ایجاد می کند و نرخ بهره وری را بالاتر می برد که همه اینها در صورتی خواهد بود که افراد دغدغه معیشت نداشته باشند.
همچنین در این همایش از 14 واحد صنعتی در زمینه ایمنی و بهداشت حرفه ای و 24 نفر از کارشناسان بهداشت بخش خصوصی و دولتی و متخصصان طب کار و همچنین 9 نفر از بهداشتیاران و بهگران صنایع خراسان رضوی تقدیر شد.
28 آوریل مصادف با هشتم اردیبهشت 'روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای' نامگذاری و برای سالجاری 'شعار بهینه سازی اطلاعات ایمنی و سلامت کار' انتخاب شده است.
خبرنگار: مصطفی نخعی *انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.