رضا صابری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با هدف تسهیل در فرایند اجرای این طرح و نیز ارائه مشاوره و آگاهسازیهای لازم به دانش آموزان، والدین و معلمان کارگروه تخصصی هدایت تحصیلی در مناطق 47 گانه آموزشی خراسان رضوی تشکیل شده است.
وی پنج رکن بنیادی اجرای این طرح را دانش آموزان، مشاوران، اولیا، دبیران مدارس و مدیران ذکر و بیان کرد: انتخاب رشته برای دانش آموزان کاملا آزادانه و طبق آگاهی صورت می گیرد.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: مواردی از جمله عملکرد خود دانش آموزان در انتخاب رشته تاثیر دارد اما ننفس اجرای طرح هدایت تحصیلی در نظر گرفتن استعداد، توانمندیها و البته علاقه مندی دانش آموز است.
وی از مهمترین اهداف اصلی هدایت تحصیلی را توزیع متوازن دانش آموزان در شاخه ها و رشته های مختلف ذکر و بیان کرد: طی سالهای اخیر گرایش بیش از اندازه ای به رشته تجربی در بین دانش آموزان بوده و این در حالی است که طبق آمار پارسال از مجموع 550 هزار شرکت کننده در کنکور تجربی تنها یک پنجم آنها به رشته دانشگاهی مورد علاقه خود وارد شدند.
صابری گفت: اولیاء و دانش آموزان باید نسبت به آینده شغلی رشته های تحصیلی آگاهی کامل داشته باشند زیرا بیش از آنچه که دانش آموزان به مدرک نیاز داشته باشند برای تضمین آینده شغلی به مهارت نیاز دارند.
با اجرای طرح هدایت تحصیلی 38.7 درصد دانش آموزان خراسان رضوی در شاخه فنی حرفه ای و کار و دانش تحصیل می کنند که این میزان بیش از میانگین کشوری آن است.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.