وزیر امور اجتماعی سوریه روز پنجشنبه در حاشیه اختتامیه این نشست در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همکاری نزدیک کشورهای دوست و برادر به ویژه زمانی که بعضی کشورهای اسلامی و از جمله سوریه درگیر جنگ با گروههای تروریستی و تکفیری هستند، بسیار مهم است.
ریما قادری با بیان اینکه ایران و سوریه دارای تاریخ طولانی همکاری های استراتژیک هستند، افزود: این همایشها نقش مهمی در تقویت همکاری ها دارند و فرصتی برای تبادل تجربیات است.
وی گفت: به زنان در قانون اساسی سوریه توجه جدی شده است و این قشر در عرصه ها و پست های مختلف اجرایی و سیاسی حضور دارند و می توان گفت سوریه جزو اولین کشورهای عربی است که در آن زنان به رتبه های بالای سیاسی دست یافته اند.
وزیر کار و رفاه اجتماعی عراق نیز به خبرنگار ایرنا گفت: روابط بین جمهوری اسلامی ایران و عراق استراتژیک است و دو کشور نقاط مشترک زیادی در زمینه های مختلف دینی، فرهنگی و اجتماعی دارند و این روابط بعد از سقوط دیکتاتوری صدام و مبارزه با گروههای تروریستی داعش بیشتر شده است.
محمد شیاع السودانی اظهار کرد: در سفری که وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ایران در سال 94 به بغداد داشت تفاهم نامه خوبی در ارتباط با ارتقای همکاری ها در زمینه های مختلف به امضاء رسید و موضوع زائران نیز از دیگر زمینه هایی است که باعث تقویت روابط می شود.
وزیر امور زنان و خانواده موریتانی نیز با اشاره به نقش زنان در توسعه کشورهای اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت: زنان نقش مهمی در پیشرفت کشورها دارند و اگر امکانات مهیا باشد توانمندی های خود را به عرصه ظهور می رسانند.
میمونه محمد التقی با اشاره به برگزاری این نشست در شهر مشهد نیز گفت: مشهد شهری مذهبی و مبارک است و امیدواریم این همایش در تقویت همکاری های بین کشورهای مسلمان تاثیر زیادی داشته باشد.
در این نشست که با عنوان 'سیاستگذاری اجتماعی و خانواده در جوامع اسلامی، الزامات و بایسته ها' برگزار شد وزیران مرتبط با حوزه زنان از کشورهای ترکیه، اندونزی، آذربایجان، موریتانی، افغانستان، عراق، بنگلادش، سوریه، پاکستان و نیجر حضور داشتند.
7507/6012 خبرنگار: مصطفی نخعی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.