فرماندار مشهد در این همایش گفت: در انتخابات، انتخاب بین اصلح و صالح صورت می گیرد و همه افرادی که تایید صلاحیت شدند از فیلترهای مختلف عبور کرده اند. نباید انتخابات را انتخاب بین انقلابی و ضدانقلابی یا خوب و بد تعریف کنیم.
محمدرحیم نوروزیان افزود: تا پیش از روز 21 اردیبهشت جاری تبلیغ برای نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا ممنوع است.
وی بر توجه نسبت به قوانین در تبلیغات از سوی نامزدهای انتخابات شوراها تاکید و بیان کرد: هر داوطلب می تواند در هر منطقه شهرداری فقط یک ستاد تشکیل دهد و در این ارتباط گشت امحاء شهرداری با متخلفان برخورد خواهد کرد.
فرماندار مشهد ادامه داد: اندازه تصویر نامزدها برای تبلیغات در قالب کاغذ، بنر و یا هر چیز دیگری نباید بیش از 70 در 100 سانتیمتر باشد. استفاده از عنوان مسئولیت اداری نیز برای تبلیغ ممنوع است، چنانکه دیگر افراد محلی نیز بخواهند از این اقدام حمایت کنند باید با ارائه گواهی و تاییدیه باشد.
وی گفت: در تبلیغات دیوارنویسی، استفاده از امکانات عمومی و تریبونهای رسمی به نفع نامزدها و همچنین استفاده از کارناوال و بلندگوی سیار در غیر از محل ستاد نامزدها ممنوع است.
نوروزیان افزود: دو هزار شعبه اخذ رای در سطح شهرستان مشهد وجود دارد. هزار و 170 شعبه آن در سطح شهر مشهد استقرار دارد. از مجموع این تعداد هزار و 102 صندوق ثابت و 68 صندوق سیار است.
وی ادامه داد: با وجودی اینکه تعداد کرسیهای شورای شهر مشهد از 25 به 15 کرسی کاهش یافته اما در این دوره 958 نفر در مشهد و هزار و 19 نفر در سطح شهرستان مشهد شامل بخشهای مشهد، رضویه و ملک آباد ثبت نام کرده اند.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم اداره کل دادگستری خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: در انتخابات پرشور حاکمیت، اخلاق، قانون و دین محوری نقش بسزایی دارند.
سید امیر مرتضوی افزود: جهل به قانون رافع مسوولیت نیست و رای مردم حق الناس است لذا آنچه مورد تاکید قانون است ملزم به رعایت آن هستیم.
وی ادامه داد: در بخش تبلیغات در دو قانون شوراها و ریاست جمهوری هر کدام یک فصل را به خود اختصاص داده که باید توسط نامزدها توجه شود.
معاون دادگستری خراسان رضوی گفت: در جایگاهی که قرار است قانونگذاری شود انتظار می رود قانون کاملا رعایت گردد و در دستگاه قضایی مکلفیم پایبند بوده و رعایت کنیم.
وی افزود: موضوع اخلاق انتخاباتی و انتخابات اخلاقی هر دو مهم هستند. رفتارها و حرکات مجریان، ناظران و هواداران آنها مرتب رصد می شود.
مرتضوی گفت: استان خراسان رضوی بهترین انتخابات و کمترین حاشیه را در انتخابات گذشته داشته که امیدواریم در انتخابات پیش رو نیز این شایستگی تکرار شود.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.