یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران گفت: از حدود چهار سال پیش در کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیر طرحی هستیم که وظیفه اش اصلاح نظام بانکی کشور است.
حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی افزود: نظام بانکی کشور از جهات مختلف در معرض آسیب قرار دارد و‌ باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: چنانچه رهبر معظم انقلاب اسلامی بطور مکرر در این زمینه اظهار نگرانی کرده اند و نسبت به شرعی بودن عملیات بانکی انتقادهای به جایی دارند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: نظام بانکی وظیفه اش را انجام نمی دهد و نمی تواند حمایت لازم را از بخش مولد اقتصاد داشته باشد لذا در مجلس طرحی را آماده کرده ایم.
وی افزود: این طرح در مجلس نهم بنا به دلایلی به نتیجه نرسید و کلیات آن در مجلس دهم مجددا با امضای 225 نماینده تصویب شد و در شورای پول و سرمایه مورد بررسی قرار گرفت.
بحرینی ادامه داد: در تهران جلسات متعددی داشتیم اما به دلیل حجم زیاد مطالب و مباحث بسیار جدی که وجود دارد کار به کندی پیش می رود لذا تصمیم براین شد که در یک نشست با حضور نمایندگان بانک مرکزی و کمیته پول و سرمایه کار را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.
وی گفت: بر این اساس در مدت چهار روز با 11 نشست به صورت متمرکز کار را در این رابطه پیش بردیم، هرچند به دلیل حساسیت نمی توان همه کار را در این جلسات به اتمام رساند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: هدف نشست امروز در مشهد شتاب در بررسی قانون بانکداری جمهوری اسلامی است. نمایندگان دستگاههای مختلف اعم از بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، وزارت اطلاعات و اعضای کمیته پول، بانک و سرمایه بازار و رئیس کمیسیون اقتصادی در این نشست حضور یافته اند. امیدواریم در این نشستها کار را به جای خوبی رسانده و به تصویب نهایی نزدیک شویم.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.