محمدرضا نعمت زاده عصر پنجشنبه در مراسم بهره برداری از واحد فولادسازی شماره دو فولاد خراسان در نیشابور افزود: گستره مطالعات هوایی اکتشاف معادن تا 1392 حدود 180 هزار کیلومتر بود ولی در مدت فعالیت دولت یازدهم 400 هزار کیلومتر مطالعات هوایی در نقاط مرزی کشور از خراسان تا دریای عمان انجام شد.
وی ادامه داد: در این چارچوب تاکنون یک و نیم میلیارد تن ذخیره فلزات شناسایی شده و به ذخایر قبلی اضافه می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در خراسان رضوی نیز علاوه بر آهن، ذخایر و معادن مس، طلا و روی شناسایی شده که باید به مرحله استخراج و سرمایه گذاری برسند.
وی افزود: همچنین برای نخستین بار در کشور پارسال شش میلیون تن انواع فولاد صادر شد در حالی که چهار سال پیش همین میزان واردات فولاد داشتیم.
نعمت زاده ادامه داد: با بهره برداری از پروژه فولادسازی نیشابور 700 هزار تن به ظرفیت تولید فولاد خام ایران اضافه و این میزان به 31 میلیون تن رسید.
وی گفت: تا چشم انداز 1404 باید ظرفیت تولید فولاد خام در ایران به 55 میلیون تن برسد که با توجه به پروژه های در دست انجام و پروژه های جدید پیش بینی می شود این هدفگذاری محقق شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: همچنین طبق این چشم انداز باید در بخش فولاد خام 40 میلیون تن برای مصرف داخلی و 15 میلیون تن صادرات انجام شود.
وی در ادامه به پروژه گندله سازی نیشابور نیز اشاره و بیان کرد: پنج هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری تاکنون در این پروژه صورت گرفته و امیدواریم تا شهریور آتی به بهره برداری برسد.
نعمت زاده تاکید ادامه داد: باید فضا و امنیت لازم را برای سرمایه گذاری ایجاد کرد و همه مسئولان زمینه تولید و سرمایه گذاری امن را برای سرمایه گذاران فراهم کنند.
پروژه فولادسازی شماره دو مجتمع فولاد خراسان با ظرفیت تولیدی 620 هزار تن فولاد در قالب شمش با سرمایه گذاری هفت هزار و 200 میلیارد ریال امروز با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نیشابور به بهره برداری رسید.
نیشابور در فاصله 120 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.