به گزارش ایرنا، شهیندخت مولاوردی روز پنجشبه در حاشیه برگزاری نشست تخصصی وزرای امور زنان کشور های اسلامی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: به دلیل شرایط خاص جهان اسلام و تضعیف کارکرد نهاد خانواده باید تجارب کشورهای مختلف به اشتراک گذاشته شود تا تصمیمات مناسبی در این زمینه اتخاذ شود.
وی با اشاره به اینکه هریک از وزرای زن جهان اسلام در این نشست به سخنرانی خواهند پرداخت، خاطر نشان کرد: 'سیاست گذاری اجتماعی و خانواده، الزامات و بایسته ها' عنوان اصلی نشست وزرای زن جهان اسلام و وزرای تاثیرگذار در حوزه سیاست گذاری اجتماعی است.
معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: در پایان این نشست به یک جمع بندی مناسب خواهیم رسید ولیکن برنامه ای برای انعقاد یک تفاهم نامه مشترک وجود ندارد.
وی تصریح کرد: تا کنون در خصوص زنان با کشورهای آذربایجان و ترکیه تفاهم نامه مشترک منعقد شده و پیش نویس هایی برای همکاری بیشتر با برخی دیگر از کشورهای اسلامی در نظر گرفته شده است.
نشست تخصصی وزیران امور زنان برخی کشورهای اسلامی که امروز در مشهد آغاز شده فردا به کار خود پایان می دهد.
در این نشست که با عنوان 'سیاستگذاری اجتماعی و خانواده در جوامع اسلامی، الزامات و بایسته ها' برگزار شده است، وزیران مرتبط با حوزه زنان از کشورهای ترکیه، اندونزی، آذربایجان، موریتانی، افغانستان، عراق، بنگلادش، سوریه، پاکستان و نیجریه حضور دارند.
نشست مزبور از جمله برنامه هایی است که به مناسبت انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 از سوی سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان همکاری اسلامی (آیسسکو) و با مشارکت وزارت امورخارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتاق اصناف ایران، اداره کل امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان در حال برگزاری است.
7498/6012خبرنگار توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.