معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: با مشارکت بخش خصوصی و شوراها مجوز احداث 16 تصفیه خانه محلی در مشهد اخذ شد.

به گزارش ایلنا، خلیل‌الله کاظمی چهارشنبه، ششم اردیبهشت در کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، اظهار کرد: باتوجه به مشکل کمبود آب در تلاش برای طراحی پروژه‌هایی در این زمینه هستیم در این راستا با مشارکت بخش خصوصی و قوانین شوراها، مصوبه 16 تصفیه خانه محلی فاضلاب را اخذ کردیم.

وی افزود: به دنبال اجرایی شدن این طرح بالغ بر 10 میلیون مترمکعب پساب تصویه شده تامین خواهد شد و 50 درصد منابع آبی که در تلاش برای تامین آن هستیم نیز از محل این مراکز تامین خواهد شد.

کاظمی تاکید کرد: مشارکت شهروندان و مردم و استفاده از توان مجموعه‌هایی که بصورت محلی قانونگذاری می‌کنند مانند شورای شهر، در اجرای فرآیند و پتانسیل‌هایی که در سطح شهر وجود دارد می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: با وجود محدودیت در حوزه زمین و منابع آبی سرانه فضای سبز شهر در مشهد بالای 14 مترمربع است.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد عنوان کرد: تراکم جمعیتی در بعضی نقاط به گونه‌ای است که زمینی برای توسعه فضای سبز باقی نمانده و به این دلیل طرح‌های دیگری را طبق قانون‌های شورای شهر پیاده‌سازی کردیم.

وی افزود: به عنوان مثال برای ساختمان‌های بلند طراحی باغ بام و دیواره‌های سبز درنظر گرفته شده که در بعضی از مناطق به همراه امتیاز تخفیف 250 هزار تومانی در صدور پروانه‌های شهرداری است.

کاظمی اضافه کرد: شهروندانی که اجازه کاشت درخت در محل منزل یا اقدام به آبیاری گیاهان جلوی منزلشان کنند در هزینه آب‌بهای شان از سوی شهرداری یاری می‌شوند.

وی اضافه کرد: در راستای افزایش سرانه فضای سبز در ادارات نیز با استفاده از زمین‌های بلااستفاده، فضای سبز را به مقدار 500 هکتار گسترش داده‌ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.