اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز چهارشنبه به نقل از موسی غلامزاده گزارش داد: دو نفر از متخلفان شکار و صید که به جرم صید دو قطعه تیهو توسط یگان حفاظت محیط زیست کلات و با همکاری ماموران پاسگاه انتظامی لایین دستگیر شده بودند به این مجازات جایگزین حبس محکوم شدند.
وی افزود: دادرس دادگاه کیفری کلات همچنین به استناد بند الف ماده 10 قانون شکار و صید هر یکی از متهمان را به تحمل سه ماه حبس تعزیری محکوم کرد.
او ادامه داد: نظر به فقدان سابقه محکومیت کیفری متخلفان قاضی اجرای مجازات حبس را مصلحت ندانسته و مستند به موادی از بند ب ماده 84 و 86 قانون مجازات اسلامی هر یک از آنان را با رعایت تخفیف به 300 ساعت خدمات عمومی رایگان در جهت پاکسازی محیط زیست تفرجگاههای قره سو یا رودخانه بابارمضان شهرستان کلات تحت نظارت و مدیریت محیط زیست این شهرستان ظرف مدت یک سال محکوم کرد.
وی گفت: اجرای این حکم بگونه ای خواهد بود که روزانه چهار ساعت بیشتر نباشد مگر اینکه خود متهم تمایل به انجام آن را داشته باشد. طبق حکم صادره چنانچه متهمان از اجرای دستورات صادره یا مجازات جایگزین سرپیچی کنند برای مرتبه نخست تا یک دوم به مجازات مورد حکم افزوده و در صورت تکرار مجازات جایگزین لغو و مجازات حبس در مورد متخلفان اجرا خواهد شد.
مرکز شهرستان 38 هزار نفری کلات در فاصله 155 کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.