مجتبی مجد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید شرایط به نحوی فراهم آید که درصد بیشتری از شهروندان مشهدی به فعالیتهای ورزشی بپردازند.
وی ادامه داد: 64 درصد شهروندان مشهدی به شیوه های گوناگون و با درجات مختلف از شدت و ضعف به ورزش می پردازند. بر اساس آمار موجود 23.5 درصد هفته ای دو تا سه بار، 22.1 درصد روزی یک بار، 2.5 درصد هر دو هفته یک بار، 3.4 درصد ماهی یک بار، 11.7 درصد هفته ای یک بار و کمتر از یک درصد هر چند ماه یک بار ورزش می کنند.
سرپرست مدیریت امور تربیت بدنی همگانی شهرداری مشهد گفت: شهرداری باید اولویت نخست برنامه های مربوط به گسترش ورزش همگانی را معطوف به جامعه هدف غیرفعال و تقریبا غیرفعال نماید که شامل حدود 43 درصد جمعیت شهر مشهد است.
وی افزود: اولویت بعدی شهرداری مشهد مربوط به جامعه هدف نیمه فعال است. این طیف جامعه به لحاظ گرایش مثبت به ورزش و مشارکت نسبی در آن عملا از زمینه مناسبی برای شرکت در برنامه های توسعه ورزش همگانی برخوردارند.
مجد ادامه داد: باید برای هر قشر از جامعه برنامه خاص ورزشی تدوین شود. بررسی ویژگیهای جمعیت شناختی جامعه هدف حاکی از این واقعیت است که بخش عمده ای از شهروندان غیرفعال را در عرصه ورزش همگانی زنان تشکیل می دهند که توجه خاصی را در طراحی برنامه توسعه ورزش همگانی طلب می کند.
140 هزار ورزشکار در قالب 48 هیات ورزشی در خراسان رضوی سازماندهی شده و فعالیت دارند. برآورد می شود دست کم پنج برابر این تعداد نیز به صورت سازمان نیافته یا در قالب ورزشهای همگانی در این استان شش میلیون نفری فعالیت ورزشی داشته باشند.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.