محسن بن محمد بن علی الشیخ عصر سه شنبه در مراسم آعزین اجلاس شهرداران جهان اسلام در مشهد افزود: باید از طریق اجرای برنامه های مختلف نظیر همین اجلاس ارتباط بین کشورهای مسلمان و تبادل تجربیات تقویت و همکاری شهرهای اسلامی بیشتر شود.
وی ادامه داد: مشهد از نخستین شهرهای کهن و زیارتی است که علاوه بر بارگاه منور امام رضا(ع) آثار تاریخی و تمدنی زیادی را در خود جای داده است.
شهردار مسقط همچنین گفت: شهر مسقط نیز با بیش از یک میلیون جمعیت از شهرهای قدیمی جهان اسلام می باشد که با چالشهایی مواجه است.
وی افزود: باید در اجلاسهای کشورهای اسلامی چالشهای شهرهای اسلامی بررسی و برای رفع آنها چاره اندیشی شود.
اجلاس شهرداران جهان اسلام در چارچوب رویداد مشهد 2017 با حضور 40 شهردار از 27 کشور اسلامی و 19 شهردار داخلی تا هفتم اردیبهشت جاری در مشهد ادامه دارد.
عراق، عمان، لبنان، مالی، اوگاندا، الجزایر، غنا، افغانستان، پاکستان، تایلند، ترکیه، سوریه، مراکش، مالزی، یمن، بوسنی، روسیه، استرالیا، سیدنی و ساحل عاج از جمله کشورهای حاضر در این اجلاس هستند.
کلانشهر مذهبی مشهد در سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شد. مراسم رسمی آغاز این رویداد پنجم بهمن پارسال با حضور 250 میهمان خارجی از کشورهای اسلامی در مشهد برگزار شد.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.