مجتبی حسین نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع دو هزار و 26 نفر معلول در گناباد 451 نفر شاغل و 755 نفر جویای کار هستند و بقیه به دلیل ناتوانی جسمی قادر به انجام کار و یا متقاضی آن نیستند.
وی اظهار کرد: در این مدت دو میلیارد و 875 میلیون ریال نیز با مشارکت مردمی برای حق بیمه خویش فرما و کارفرما ، کمک هزینه ازدواج، مسکن و نظیر آن به مددجویان بهزیستی گناباد پرداخت شد.
او طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه ( سی. بی. آر) را از اقدامات حمایتی از معلولان ذکر و بیان کرد:در سال گذشته یک میلیارد و 745 میلیون ریال اعتبار برای این طرح اختصاص یافت.
وی ادامه داد: این طرح اکنون با 950 مددجو از 80 روستا و 37 تسهیلگر داوطلب محلی مستقر در روستا به فعالیت خود در حوزه های آموزش، مناسب سازی، اشتغال، حمایتهای اجتماعی، جذب مشارکتهای اجتماعی، تامین وسایل کمک توانبخشی و توانمندسازی سالمندان ادامه می دهد.
او گفت: حدود سه میلیارد و 840 میلیون ریال اعتبار نیز در این مدت به حوزه توانبخشی شامل توانبخشی مبتنی بر جامعه، خانواده ، خدمات مددکاری، وسایل کمک توانبخشی و غیره اختصاص یافت.
وی در ادامه اعتبارات تخصیص داده شده به حوزه اجتماعی این مرکز را بیش از 9 میلیارد و 830 هزار ریال ذکر کرد و افزود: خدمات حوزه اجتماعی بخش وسیعی از کمک های این اداره چون بیمه زنان، هزینه تحصیل و حرفه آموزی، یارانه، مستمری و کمک به مراکز خیریه وغیره را شامل می شود.
حسین نژاد گفت: پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به 120 معلول، پرداخت کمک هزینه تحصیلی برای 179 دانش آموز و دانشجوی معلول، تامین بخشی از هزینه های وسایل توانبخشی معلولان و پرداخت کمک هزینه پرستاری به معلولان ضایعه نخاعی، از سایر فعالیتهای بهزیستی گناباد در حوزه معلولین در سال 1395 محسوب می شود.
وی گفت: در سال گذشته حدود 410 میلیون ریال به مبحث یشگیری از معلولیت و درمان معتادان در شهرستان گناباد اختصاص پیدا کرد.
هم اکنون پنج هزار و 500 مددجو زیرپوشش خدمات بهزیستی گناباد قرار دارند و 10 مرکز خیریه برای جلب مشارکتهای مردمی تحت نظارت این اداره فعالیت می کنند.
شهرستان 85 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب استان خراسان رضوی قرار دارد.
7545/2095/ 6012 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.