علیرضا مسلم روز دوشنبه در مراسم نمادین نواختن زنگ سلامت در دبستان کاشفی سبزوار افزود: مرحله نخست طرح سنجش سلامت دهان و دندان دانش آموزان پایه اول تا ششم ابتدایی آبان پارسال برگزار شد و مرحله دوم آن از ابتدای اردیبهشت جاری آغاز شد و در جریان است.
وی ادامه داد: هفت هزار دانش آموز مقطع پایه هفتم در شهرستانهای غرب خراسان رضوی نیز طی ماه جاری زیر پوشش طرح وارنیش فلورایدتراپی قرار می گیرند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: همچنین پایگاه دهان و دندان ویژه دانش آموزی به منظور ارائه خدمات پیشگیری و درمانی به افراد کم بضاعت و محروم در حاشیه شهر سبزوار راه اندازی شد که تمامی خدمات دندانپزشکی آن با معرفی آموزش و پرورش به صورت رایگان ارائه می شود.
وی در ادامه اظهار کرد: 20 درصد دانش آموزان سبزواری اضافه وزن، 20 آنان درصد چاقی شکمی و 22 درصد نیز تری‌گلیسرید بالا دارند که بیشترین آمار در سطح کشور است. باید با آموزش، فرهنگسازی و تغذیه مناسب و فعالیتهای بدنی و ورزشی با این سه پدیده مبارزه کرد.
شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن از 193 خانه بهداشت، 37 مرکز بهداشتی درمانی و 26 پایگاه بهداشتی برخوردارند.
دانشگاه علوم پزشکی سبزوار حدود 500 هزار نفر جمعیت پنج شهرستان غرب خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7500/8145/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.