به گزارش ایرنا، استاد محمدپرست که با بسیاری از استادان موسیقی ایران از جمله جلیل شهناز، محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، فرهنگ شریف، اکبر گلپایگانی و اصغر بهاری کار کرده چهارشنبه گذشته تحت عمل جراحی نخاع قرار گرفت و تاکنون چند عمل جراحی را پشت سر گذاشته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران گفت: استاد عثمان محمدپرست یکی از مفاخر فرهنگی کشور به حساب می آید و دارای جایگاهی رفیع در عرصه موسیقی است.
سید سعید سرابی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تلاش می کند تا شرایط مناسبی برای بهبود این استاد موسیقی فراهم شود.
وی حمایت مفاخر فرهنگی و هنری را از رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ذکر و بیان کرد: دولت تدبیر و امید تلاش کرده تا حمایت بیشتری از هنرمندان در عرصه های مختلف انجام دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: امیدواریم استاد محمدپرست هرچه سریعتر بهبودی کامل یابد تا دوباره شاهد هنرنمایی این استاد بزرگ در عرصه اجرای موسیقی باشیم.
ناصرنبی زاده قائم مقام، حجت الاسلام محمدتقی کاظمی نسب معاون قرآن و عترت و افشین تحفه گر معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این دیدار حضور داشتند.
حال عمومی استاد عثمان محمدپرست رو به بهبود است و طی چند روز آینده از بیمارستان مرخص می شود.
محمدپرست همچنین دیر زمانی است که دارای فعالیتهای خیرخواهانه در حوزه مدرسه سازی می باشد. او از موسسان جامعه یاوری فرهنگی به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی مدرسه ساز در ایران بوده است.
عثمان محمدپرست آثار مطرح و معروفی دارد که مهمترین آنها 'مقام نوایی از اشعار طبیب اصفهانی' می باشد و با پنجه سحرآمیزش از چاوشی و سرحدی گرفته تا دیگر مقامهای این دیار اجراهای گوناگونی را درعین وحدت آفریده است.
استاندار خراسان رضوی نیز چندی پیش نشان 'مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام' را به عثمان محمدپرست استاد موسیقی مقامی خراسان اهدا کرد.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.