جاسم حسین‌پور روز یکشنبه در نشست در جمع خبرنگاران افزود: هفت هزار و 300 ساختمان آموزشی در خراسان رضوی وجود دارد که تنها 40 درصد آنها از استحکام کافی برخوردارند.
وی ادامه داد: 35 درصد مدارس را ساختمانهای تخریبی و فرسوده تشکیل می دهند اما مشکل بقیه مدارس با مقاومسازی برطرف می شود.
سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: تخریبی بودن مدارس به معنای وجود اشکال آئین نامه ای در این مدارس است و به هیچوجه به معنای ناایمن بودن آنها نیست.
وی افزود: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی پارسال هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار داشت که تاکنون 43 این مبلغ تخصیص یافته است.
حسین پور به زلزله 16 فروردین گذشته در خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: در این زمین لرزه ساختمانهای مدارس به شکل آوار ریزش نکرد. برای تامین اعتبار 200 میلیارد ریالی ساخت 32 مدرسه خسارت دیده در مناطق زلزله زده درخواست به مرکز اعلام شده است.
وی ادامه داد: تاکنون کلنگ ساخت نخستین مدرسه در بخش رضویه زده شده و عملیات اجرایی ساخت سه مدرسه دیگر نیز به زودی آغاز می شود.
سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی همچنین به برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان در هفتم اردیبهشت جاری اشاره و بیان کرد: هدف این جشنواره جذب و حفظ خیرین در سطح استان است.
وی با اشاره به حضور و فعالیت 3600 خیر مدرسه‌ ساز در خراسان رضوی گفت: از این تعداد 800 نفر را بانوان تشکیل می دهند.
حسین پور افزود: در هجدهمین جشنواره خیرین‌مدرسه ‌ساز خراسان رضوی 820 میلیارد ریال تعهد شد که 60 درصد آن تاکنون محقق شده و عدم تحقق بقیه این میزان به دلایل و شرایط خاص خیرین بوده است.
وی در ادامه همچنین گفت:در قالب برنامه ششم توسعه سه میلیارد دلار اعتبار برای بازسازی و مقاومسازی مدارس کشور پیش‌بینی شده که انتظار می رود بین هشت تا 10 درصد از این میزان به خراسان رضوی اختصاص یابد.
سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی افزود: از سال 86 تاکنون در قالب طرح تخریب و بازسازی مدارس 7200 کلاس درس با زیربنای 850 هزار مترمربع ساخته و جایگزین مدارس تخریبی شد که قبل از سال 85 شناسایی شده‌ بودند.
وی ادامه داد: 195 پروژه در سال جاری تحصیلی به دلیل کسری تخصیص اعتبار تاکنون تکمیل نشده است.
میانگین سرانه آموزش و پرورش در سطح کشور برای دانش اموزان 5.2 مترمربع و این شاخص در خراسان رضوی 4.5 مترمربع و در سطح استان بین دو تا 10 مترمربع متغیر است.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.