محمد عرفانی روز یکشنبه به مناسبت هفته ملی زمین پاک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس پایشهای انجام شده بیشترین میزان آلودگی در خراسان رضوی با 38 درصد در حوزه آب، 34 درصد در حوزه خاک و 28 درصد در حوزه هوا گزارش شده است.
وی ادامه داد: طی یک سال اخیر چهار هزار و 57 مورد پایش از واحدهای صنعتی و معدنی، خدماتی و کشاوری در خراسان رضوی انجام شد. از این میزان 65 درصد پایشها در واحدهای صنعتی، 20 درصد در حوزه خدماتی، 11 درصد در حوزه کشاورزی و چهار درصد در واحدهای معدنی صورت گرفت.
معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بر کمبود آب و اهمیت حفظ پاکیزگی آن تاکید و بیان کرد: بخش عمده صنایع مستقر و فعال در این استان صنایع غذایی هستند و با توجه به مصرف آب و ایجاد آلودگی در آن شاهد بیشترین میزان آلودگی در حوزه آب هستیم.
وی گفت: حاصل پایشهای انجام شده صدور 922 اخطار به واحدهای آلاینده بود که به صورت تفکیکی 679 واحد صنعتی، 150 واحد خدماتی، 75 واحد کشاورزی و 18 واحد معدنی هستند.
عرفانی افزود: از مجموع واحدهایی که اخطار دریافت کرده اند 234 واحد به دلیل عدم رفع نقص و تداوم آلودگی مشمول جرائم وارد آوردن ضرر و زیان به محیط زیست شدند.
وی ادامه داد: همچنین تعداد پنج واحد آلاینده فاقد مجوز و آلوده پلمب شدند.
معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: 75 درصد پایشهای انجام شده توسط کارشناسان محیط زیست در سطح استان و 25 درصد توسط 10 آزمایشگاه معتمد این اداره کل انجام شده است.
وی افزود: از مجموع پایشهای انجام شده 240 نوبت پایش به صورت پایش شبانه انجام شد که نسبت به سال قبل از آن 28 درصد رشد دارد.
استان شش میلیون نفری خراسان رضوی 6 هزار واحد صنعتی دارد.
هفته ملی زمین پاک از روز اول اردیبهشت ماه آغاز شده است.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.