به گزارش ایرنا، این بیمارستان جدید 610 تختخوابی در داخل محوطه بیمارستان تاریخی و قدیمی امام رضا(ع) مشهد ساخته شده است.
مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد می گویند تا 40 درصد از کل بیماران کنونی مراجعه کننده به بیمارستانهای این دانشگاه در خراسان رضوی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد پذیرش می شوند.
این در حالی است که این بیمارستان با قدمت 80 ساله خود و از سویی به دلیل استقرار در مرکز کلانشهر مذهبی مشهد علاوه بر مجاوران روزانه پذیرای زائران، مسافران و بیماران زیادی از سایر شهرستانهای خراسان رضوی، استانهای همجوار و حتی سایر کشورها است.
استاندار خراسان رضوی می گوید ساخت پروژه بزرگ و مجهز بیمارستان 610 تختخوابی امام رضا(ع) با هدف توسعه بیمارستان قدیمی و رفع کمبود تختهای بیمارستانی در مشهد به دنبال حمایتهای وزارت بهداشت با هزینه دو هزار و 300 میلیارد ریال صورت گرفت که زمینه اشتغالزایی سه هزار نفر را نیز فراهم کرده است.
طی هفته های اخیر و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری مطالبی در برخی از سایتهای خبری با این مضمون منتشر شده که در بیمارستان 610 تختخوابی مشهد که توسط شخص رئیس جمهوری افتتاح شد اکنون هیچ بیماری بستری نیست و این بیمارستان بطور صوری بهره برداری شده و این اقدام یک برنامه تبلیغاتی بوده است.
گزارشگر ایرنا به همراه تصویربردار این رسانه برای بررسی موضوع در این بیمارستان حضور یافت و پاسخگویی به شائبه های مطرح شده پیرامون فقدان بیمار بستری در بیمارستان و همچنین شایعه بهره برداری تبلیغاتی در این زمینه را از زبان مسئولان جویا شد.

* انتقال تدریجی بیماران با هدف حفظ ایمنی
مدیر بیمارستان امام رضا(ع) مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: بیمارستان 610 تختخوابی با زیربنای 52 هزار مترمربع در 9 طبقه با طراحی زیبا و تجهیزات پیشرفته در مجموع با هزینه دو هزار و 300 میلیارد ریال در محوطه بیمارستان امام رضا بنا شده است.
دکتر علی خورسند افزود: این بیمارستان با هدف افزایش ظرفیت تختهای بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و به عنوان پیشرفته ترین مرکز درمانی این شهر دارای 22 اتاق عمل و 10 بخش اصلی شامل قلب، جراحی قلب باز، جراحی عمومی، جراحی زنان، اورتوپدی، اورولوژی، پوست، تصویربرداری،رادیولوژی و آزمایشگاه است.
وی ادامه داد: بیمارستان امام رضا دارای 66 تخت مراقبتهای ویژه اعم از سی.سی.یو و آی.سی.یو نیز است.
مدیر بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: با ساخت بیمارستان 610 تختخوابی از تعداد تختهای بیمارستان قدیمی امام رضا(ع) چیزی کم نمی شود و فقط برخی از بخشها مانند قلب و جراحی به مکان جدید انتقال یافته و از بقیه ظرفیت بیمارستان برای جبران کمبود تخت سایر بخشها با اولویت سطح بندی تختهای بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد استفاده می شود.
وی افزود: بطور مثال طبق تدابیر اتخاذ شده بخشهای پوست و اورولوژی بیمارستان قائم(عج) مشهد با هدف تمرکز در خدمات رسانی، به بیمارستان 610 تختخوابی امام رضا(ع) انتقال یافته و در همین حال چالشهای بیمارستان قائم در خصوص کمبود تخت تا حدودی رفع خواهد شد.
دکتر خورسند ادامه داد: هم اکنون بخشهای پوست، قلب و جراحی داخلی بیمارستان امام رضا فعال است و بیماران به مکان جدید انتقال یافته اند.
وی گفت: از روز 28 اسفند پارسال بیمارستان 610 تختخوابی بیمار پذیرش کرده و فرایند انتقال بیماران از بخشهایی که باید انتقال یابند به مرور و با اولویت ایمنی بیمار در حال انجام است بطوری که هیچگاه دقت فدای سرعت نمی شود.
مدیر بیمارستان امام رضا(ع) مشهد افزود: نمی توانیم یک بخش را بطور مثال یک یا دو هفته تعطیل کنیم تا فرآیند انتقال با سرعت انجام شود بلکه در حین خدمات رسانی بیماران بستری باید با دقت و بدون هیچ آسیبی به بخشهای جدید منتقل شوند.
وی ادامه داد: ظرف دو ماه آینده فرآیند انتقال تمامی بیماران در بخشهایی که قرار است از بیمارستان امام رضا به بیمارستان جدید انتقال یابند صورت می گیرد.
دکتر خورسند گفت: بیمارستان 610 تختخوابی با توجه به اتاق عملهای مجهز و متعدد بیشتر جراحی محور است و تمرکز جراحیها در این مکان از هدر رفت هزینه ها، منابع و نیروی انسانی پیشگیری می کند.
وی تعداد نیروی انسانی مصوب برای بیمارستان جدید امام رضا را هزار و 500 نفر شامل پزشک، پرستار، بخش اداری و غیره عنوان و بیان کرد: هم اینک 200 نفر از کادر مورد نیاز بیمارستان بکارگیری شده اند.
مدیر بیمارستان امام رضا(ع) افزود: این بیمارستان روزانه 600 بیمار اورژانسی و 300 بیمار بستری از مشهد، سایر شهرستانهای خراسان رضوی و استانهای همجوار را پذیرش می کند.
وی مطالب جهتدار مطرح شده در برخی سایتهای خبری را پیرامون بهره برداری سیاسی از افتتاح بیمارستان 610 تختخوابی و نبود بیمار بستری در آن را نادرست عنوان و تاکید کرد: این شایعات از سوی برخی افراد با اهداف خاص منتشر می شود.

* 100 بیمار در بیمارستان جدید بستری هستند
مدیر پرستاری بیمارستان امام رضا نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هم اینک 100 بیمار در بیمارستان جدید بستری هستند که 60 بیمار در بخش جراحی، 14 بیمار در بخش پوست و بیش از 24 بیمار در بخش سی.سی.یو و قلب بستری هستند.
محسن گچ پزان افزود: با انتقال بیماران از بخشهای بیمارستان امام رضا بخشی از ظرفیت بخشهای مربوطه اکنون دارای بیمار بستری است. بطور مثال ظرفیت بخشهای پوست و جراحی بیمارستان جدید به ترتیب 24 و 96 تخت است.
وی ادامه داد: بخش پوست بیمارستان قائم(عج) بناست به بیمارستان امام رضا انتقال یابد.
بیمارستان امام رضا(ع) مشهد با هزار تخت فعال در سال 1313 در فضایی به مساحت 280 هزار مترمربع فعالیت خود را آغاز کرد. هم اکنون این بیمارستان به عنوان بزرگترین مرکز درمانی آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی به شمار می رود.
عملیات اجرایی دومین بیمارستان امام رضا در همین محوطه با 610 تخت بیمارستانی که سهم عمده ای در بهبود و تامین زیرساختهای درمانی خراسان دارد از سال 1387 شروع شد و تا سال 1392 با هزینه 275 میلیارد ریال 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
طی سه سال اخیر با تامین منابع مالی مورد نیاز به میزان هزار و 975 میلیارد ریال عملیات اجرایی پروژه سرعت گرفت و با تکمیل و تجهیز آن توسط رئیس جمهوری در اسفند ماه سال گذشته بهره برداری شد.
احداث بیمارستان امام رضا در ابتدا با 540 تخت طراحی شده بود اما با تغییر کاربری برخی از قسمتهای آن ظرفیت بیمارستان به 610 تخت بیمارستانی افزایش پیدا کرد.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.