علیرضا رشیدیان روز جمعه در بازدید از پروژه های آبرسانی به روستاهای شهرستان مشهد افزود: بخش اول اعتبار مورد نیاز برای احداث این تصفیه خانه ابلاغ شده و مزایده برای انتخاب سرمایه گذار نیز انجام شده است.
وی با بیان اینکه سرمایه گذار مزبور تا 10 روز آینده مشخص می شود، اظهار کرد: این طرح مهم محیط زیستی با سرعت اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه شرکت آبفای روستایی در این دوره اقدامات خوبی در زمینه آبرسانی انجام داده است گفت: در سال 93 یکهزار روستا در این استان با تانکر آبرسانی می شد که این تعداد هم اکنون به کمتر از نصف این رقم کاهش یافته است.
استاندار خراسان رضوی افزود: بیش از 2 هزار و 500 روستای بیش از 20 خانوار در این استان وجود دارد که شرایط همسان از نظر خدمات رسانی ندارند.
وی اظهار کرد: هدف دستگاه های مختلف باید افزایش خدمات رسانی به مناطق محروم و روستایی باشد تا از رشد مهاجرت و حاشیه نشینی جلوگیری شود.

* آبرسانی به 35 روستا در حاشیه شهر مشهد طی سه سال گذشته
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: تعداد روستاهای زیرپوشش آبرسانی در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید از 18 روستا به 53 روستا افزایش یافت.
محمد دانشگر افزود: در این مدت تعداد روستاهای حاشیه شهر که با تانکر آبرسانی می شوند از 21 روستا با 21 هزار نفر جمعیت به 12روستا با 6 هزار نفر جمعیت کاهش یافت و لوله گذاری آب نیز از 34 کیلومتر به 119 کیلومتر رسید.
وی اظهار کرد: برای ادامه پروژه آبرسانی حاشیه شهر مشهد باید 27 حلقه چاه جدید حفر شده و 286 کیلومتر لوله گذاری انجام شود.
وی گفت: علاوه بر آن باید 13 هزار و 700 متر مکعب مخزن ایجاد شود که در این زمینه 350 میلیارد ریال مورد نیاز است.
به گفته وی هم اکنون 570 هزار مشترک و معادل 92 درصد جمعیت روستایی استان زیرپوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی هستند.
در این مراسم پروژه آبرسانی روستای یکهزار و 20 نفری روح آباد مشهد نیز با هزینه هفت میلیارد و 800 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر** منتشرکننده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.