به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی سلطانی در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: در استان خراسان رضوی 2 هزار و 524 روستای بیش از 20 خانوار وجود دارد که طرح هادی در بیش از 30 درصد آنها اجرا شده است.
وی اظهار کرد: بنیاد مسکن این استان همچنین با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک بیش از 200 هزار سند روستایی برای روستانشینان استان صادر کرده است.

* 70 درصد مسکن روستایی استان مقاوم نیست
حجت الاسلام سلطانی گفت: 70 درصد واحدهای مسکونی در روستاهای این استان در مقابل بلایای طبیعی مقاوم نیستند.
وی افزود: تاکنون 191 هزار واحد مسکن روستایی در استان توسط این بنیاد مقاوم سازی شده و 13 هزار واحد مسکونی شهری نیز ساخته شده است.
وی اظهار کرد: ساخت مسکن مهر در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت نیز از تکالیف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که در خراسان رضوی 57 شهر کمتر از 25 هزار نفر جمعیت وجود دارد.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن خراسان رضوی گفت: باید 19 هزار و 500 واحد مسکن مهر در این شهرها احداث می شد که تا کنون 12 هزار واحد از این تعداد ساخته و تحویل شده و مابقی نیز در دست اجراست.
وی با اشاره به زلزله اخیر در شهر سفیدسنگ فریمان افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از همان لحظات ابتدایی وقوع زلزله برای ارزیابی خسارت و عملیات بازسازی وارد عمل شد.
وی اظهار کرد: در این زمین لرزه به 137 روستا خسارت وارد شده و 2 هزار واحد مسکونی نیز تخریب شد.
حجت الاسلام سلطانی با اشاره به در نظر گرفتن تسهیلات برای تسریع در بازسازی واحدهای خسارت دیده گفت: پرداخت 50 میلیون ریال وام بلاعوض برای ساخت هر واحد تخریب شده، 20 میلیون ریال وام بلاعوض برای تامین لوازم و اثاثیه منزل آسیب دیدگان و یکصد میلیون ریال تسهیلات برای افرادی که دام و دامداری های آنان دچار خسارت شده است از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده برای زلزله زدگان می باشد.
وی افزود: با توجه به اینکه طرح هادی برخی روستاها نیز در اثر این زلزله دچار آسیب شده است 300 میلیارد ریال نیز برای اجرای طرح هادی در این روستاها در نظر گرفته شد.
21 فروردین سال 1358 به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، بنیاد مسکن و حساب 100 امام (ره) برای تامین مسکن نیازمندان و محرومان تشکیل شد.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** منتشرکننده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.