به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدسبه نقل از آستان‌نیوز، رستم مینیخانوف، نماینده پوتین در امور مسمانان و رئیس جمهور تاتارستان ظهر امروز به همراه جمعی از دولتمردان این کشور به حرم مطهر رضوی مشرف شد و از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی همچون گنجینه مخطوطات این کتابخانه بازدید کرد و با بخشی از نفایس این آستان مقدس از نزدیک آشنا شد.

وی در حاشیه بازدید از گنجینه مخطوطات آستان قدس رضوی و آثار نفیسی همچون قرآن بزرگ ابراهیم سلطان و قرآن ابن‌طباخ هروی، خواستار همکاری‌های مشترک بین کتابخانه آستان قدس رضوی و کتابخانه‌های آن کشور شد.

رئیس جمهور کشور تاتارستان این کتابخانه را مایه مباهات جهان اسلام دانست.

در ادامه این بازدید، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه کتابخانه مرکزی آستان مقدس رضوی، دارای قدمتی هزار ساله است، گفت: اسناد فعالیت‌های این کتابخانه از 5000 سال پیش در این مجموعه نگهداری می‌شود.

محمدهادی زاهدی اضافه کرد: مجموعه‌ای غنی از آثار خطی و چاپ سنگی در اداره مخطوطات این کتابخانه وجود دارد که منتخبی از قرآن‌های ارزشمند خطی آن، از سده اول هجری تا معاصر، در موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی به نمایش گذاشته شده است.

وی ضمن معرفی قرآن ابراهیم سلطان ابراز کرد: از برخی قرآن‌های نفیس این مجموعه مانند قرآن‌های بایسنغری، بزرگترین مصحف خطی جهان، نسخه چاپی در ابعاد مشابه و با همان ظرافت و هنری که در نسخه اصلی به‌کار رفته، توسط مجموعه آستان قدس رضوی منتشر شده است.

زاهدی با اشاره به وجود آثاری از بزرگترین خوش‌نویسان و تذهیب‌کاران در این کتابخانه، بیان کرد: بیش از 50 باب کتابخانه در سراسر کشور با برخورداری از منابع متنوع چاپی و دیجیتالی زیر نظر مجموعه آستان قدس رضوی به کتاب‌دوستان خدمات‌رسانی می‌کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 624077
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.