غلامرضا منتظری چهارشنبه شب در همایش هنرمندان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: دو هزار هنرمند شهید در کشور وجود دارد که در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به تندیس های مقاومت و ایثار مزین شدند که شاخص این هنرمندان، شهید آوینی بود.
وی بیان کرد: هنر عطیه خداوند است که بر آسمان دل و اندیشه انسان نازل شده تا در کشش پرتو هنر آن را بر پلکان صعود قرار دهد لذا خاستگاه این هنر باید زلال باشد تا فرجام خوبی برای انسان رقم بزند.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به الگو قراردادن شهید آوینی از سوی رهبر معظم انقلاب برای هنرمندان گفت: اگر امروز پس از گذشت سه دهه از شهادت آوینی، هنوز نام و یادش باقی است، به این دلیل است که اثر او انسان را پله پله تا خدا سوق می دهد.
منتظری اظهار امیدواری کرد که با همت بلند هنرمندان شاهد تحول و درخشش چشمگیر در عرصه های مورد نیاز انقلاب اسلامی در قالب هنر باشیم و با توجه راهبرد سالانه مقام معظم رهبری ، از ظرفیت هنر در جهت ترویج فرهنگ کار و اشتغال به شایستگی بهره گیریم.

*شهید آوینی هیچ گاه هنر خود را برای انقلاب احتکار نکرد
مسئول واحد شعر دفتر امور شعر و موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این گردهمایی گفت: برخی هنرمندان هنر خود را خرج انقلاب نمی کنند یا به احتکار بخشی از هنر خود در این عرصه دست می زنند و حاضر به انجام هر کاری نیستند.
علیرضا قزوه افزود: شهید آوینی هنرمندی بود که در همه بزنگاه ها و مشکلات انقلاب حضور داشت و هیچ گاه هنر و اندیشه خود را برای انقلاب احتکار نکرد و از انجام هیچ کاری فروگذاری نکرد، در حالی که شهید آوینی یک منظومه فکری داشت و در همه زمینه صاحب اندیشه و فردی فرهیخته بود.
وی بیان کرد: اوج هنر انقلاب اسلامی شهادت است و شهید آوینی به عنوان یک هنرمند به بالاترین مقام در این عرصه یعنی شهادت دست یافت.

*خراسان رضوی در ترویج هنر انقلابی پیشتاز است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: این استان در هنر انقلاب اسلامی و هنرمندان متعهد در این عرصه و همچنین ترویج هنر انقلابی پیشتاز و الگوی سایر استانهاست.
سید سعید سرابی افزود: در انقلاب اسلامی هنر در خدمت ارزش ها و مفاهیم دینی قرار گرفت که این مهم با همت اهالی هنر محقق شده است و خراسان رضوی در همه قالب ها و انواع هنر مملو از هنرمندان متعهد و تولیدات فاخر است.
وی بیان کرد: مشهد مقدس به برکت وجود بارگاه حضرت رضا (ع) و همچنین مفتخر بودن به حضور و فعالیت های انقلابی رهبر معظم انقلاب، بهترین جایگاه برای ترویج هنر ارزشی و انقلابی بوده و می تواند نقش مهمی در تحقق اهداف ترویج این نوع هنر ایفا کند.

*خراسان رضوی دارنده رتبه دوم تولیدات هنری در عرصه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در کشور
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: این استان در همه عرصه های فرهنگی و هنری غنی است و هنرمندان زیادی در خود جای داده و تولیدات ارزشمندی در اختیار دارد و دومین رتبه را در کشور بعد از تهران در عرصه تولیدات هنری مربوط به دفاع مقدس و انقلاب اسلامی دارد.
افشین تحفه گر اظهار کرد: هنرمندان در طول سال گذشته فعالیت های بی شماری در عرصه هنری و فرهنگی داشتند و این گردهمایی با هدف قدردانی از زحمات آنان برگزار شده است.
وی خاطر نشان کرد: برای نخستین بار در سال گذشته پنج اثر سینمایی از هنرمندان خراسان رضوی به جشنواره بین المللی فیلم فجر راه یافت که دو اثر از آنها به دفاع مقدس مربوط بود.

*فعالیت 24 کانون بسیج هنرمندان در خراسان رضوی
رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی نیز گفت: این سازمان در کل استان دارای 24 کانون و فعالیت 6 هزار هنرمند است که از این تعداد چهار کانون با بیش از دو هزار هنرمند در مشهد فعالیت می کند.
سید جواد کمالی افزود: امسال اولویت فعالیت کانون های بسیج هنرمندان در خراسان رضوی تحقق شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید قرار گرفته و تاکنون در این بخش فعالیت هایی داشته است.
وی بیان کرد: در این راستا نمایشگاه صنایع دستی در قالب نمایشگاه مهر درخشان در جوار بارگاه منور رضوی برپا شد تا زمینه معرفی کالای ایرانی و آثار هنرمندان صنایع دستی به مردم و کمک به اشتغال این قشر فراهم شود.
وی اظهار کرد: انجام این نوع فعالیت ها در سایر بخشهای هنری در طول سال جاری تداوم خواهد داشت تا به هنرمندان در امر اشتغال کمک شایسته ای شود.
7489/6012 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.