دبیر سومین جشنواره فرهنگ ملل دانشگاه فردوسی مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: از بین 21 غرفه دانشجویان غیرایرانی شرکت کننده در این نمایشگاه هشت غرفه برتر تشخیص داده شده و هدایایی به این مناسبت دریافت کردند.
دکتر علی غنایی چمن آباد افزود:غرفه افغانستان به خاطر استفاده از لباس های محلی و سنتی، غرفه یمن به علت معرفی بناهای تاریخی و نمادها و فرهنگ ملل، غرفه لبنان به خاطر سبک چیدمان و غرفه آرایی تازه و غرفه تاجیکستان به خاطر خلاقیت در جلوه های بصری در بخش نمایشگاه جشنواره برتر تشخیص داده شدند.
وی گفت:همچنین غرفه سوریه به خاطر همکاری و تعامل در برگزاری جشنواره، غرفه های پاکستان و آمریکا به علت جذب مخاطب و غرفه عراق به خاطر تزئینات غذا جزو غرفه های برتر شناخته شدند.
دبیر سومین جشنواره فرهنگ ملل دانشگاه فردوسی مشهد افزود: دانشجویان پسر غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد در این سه روز در مسابقات ورزشی در رشته های فوتسال، تیراندازی با کمان، شنا، دارت، دو و میدانی، تنیس روی میز و تیراندازی با تفنگ با هم رقابت کردند.
غنایی چمن آباد گفت:دانشجویان دختر غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در رشته های فوتسال،شنا، دو میدانی،تیراندازی با تفنگ،تیر اندازی با کمان تنیس روی میز و دارت با یکدیگر به رقابت ورزشی پرداختند.
سومین جشنواره فرهنگ ملل در چهار بخش علمی بین المللی، کارگاه و جشنواره غذای ملل، نمایشگاه فرهنگ ملل و مسابقات ورزشی از 28 فروردین جاری برای مدت سه روز با حضور یکهزارو 500 دانشجوی خارجی از ۲۱ کشور جهان در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی(آیسسکو) وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی هر ساله سه شهر از حوزه کشورهای آفریقایی، عربی و اسلامی غیرعربی را به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب می کند که در سال 2017 میلادی در همین قالب، کلانشهر مذهبی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شده است.
1922/6012 خبرنگار:کامیار اسمعیل پور** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.