به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی عصر امروز در بیست و سومین همایش مدیران هیئت رزمندگان اسلام سراسر کشور که در محل مجتمع آموزشی فرهنگی امامت مشهد برگزار شد، اظهار داشت: هیئت یک تشکل مردمی خودجوش بر محور زنده نگه داشتن عاشورا و ترویج تفکر عاشورایی است البته اعیاد و سایر مناسبت‌ها نیز هست اما قوام آن بر عاشورا است.

وی افزود: وقتی کلمه هیئت به رزمندگان می‌پیوندد معنی خاصی پیدا می‌کند چرا که رزمندگان از منظر قرآن مجاهدانی هستند که خودشان را وقف اسلام کرده‌اند. 

نماینده ولی فقیه در بسیج مستضعفین تصریح کرد: هیئت رزمندگان یعنی هیئت نیروهای جهادی که برای زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا دور هم جمع شده‌اند اما سئوال این است که این هیئت چه جایگاه و کارکردی دارد؟  

تویسرکانی با بیان  قوت و ضعف فرهنگی دینی ما در جامعه نه به حوزه و دانشگاه بلکه به قوت و ضعف هیئت‌های مذهبی برمی‌گردد، گفت: هیئت‌های مذهبی قوام دین در جامعه است و هیچ تشکلی چنین تاثیری در پیاده‌سازی فرهنگ دینی در جامعه ندارد که هیئت رزمندگان قرار است فرهنگ جهادی و تفکر انقلابی در بین مردم پیاده و نهادینه کند. 

وی با بیان اینکه هیئت‌ها را می‌توان به دو دسته انقلابی و غیر انقلابی تقسیم کرد، گفت: ما به برخی از جریانات سیاسی ایراد می‌گیریم که چرا به فرامین امام جامعه عمل نمی‌کنند اما خود ما چقدر به فرامین و مطالبات ایشان در زمینه هیئت‌داری عمل کرده‌ایم؟

نماینده ولی فقیه در بسیج مستضعفین تصریح کرد: ظاهراً شهرت مصونیت آورده ‌و هرچه فلان مداح می‌گوید کسی جرات انتقاد ندارد در حالی که باید فرهنگ نقد را بین خودمان پیاده کنیم که از فرامین حضرت آقا است.

تویسرکانی با بیان اینکه در نبودن فرهنگ نقد نه منبری مقصر است و نه مداح بلکه مدیر مقصر است، گفت: به محتوا و تاثیر آن توجهی نمی‌شود و به هر قیمتی به دنبال مستمع هستیم در حالی که باید بررسی شود تاثیر یک حرف غلط بر مخاطب چیست؟ هیئت موفق هیئتی است که محتوای هیئت برایش حرف اول را بزند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند در نوحه‌خوانی مضامین اسلامی، قرآنی و انقلابی گنجانده شود چرا که فقط هیئت‌های مذهبی می‌توانند این مضامین را وارد جان انسان‌ها کنند بنابراین ما باید فرهنگ نقد داشته باشیم. 

نماینده ولی فقیه در بسیج مستضعفین با بیان اینکه مدیران هیئات سخنران و مداح را به تعریف و تمجید عادت داده‌اند، گفت: هیئت موفق هیئت است محتوای غنی اسلامی را بررسی کند و طبق فرموده حضرت آقا سخنرانی‌ها سازنده باشد به‌طوری که کسی که 3 سال در هیئت شما رفت و آمد می‌کند دیگر جزو عوام نباشد و فردی فهمیده شود بنابراین منبر باید آدم‌ساز باشد. 

تویسرکانی خاطرنشان کرد: مدیران هیئت‌ها باید متولی نقد سازنده و عامل وحدت هیئت‌های مذهبی باشند که اگر سخنران و مداحی حرف غلطی می‌زند جلویش گرفته و اصلاح شود.  

وی با اشاره به اینکه یکی از انتظارات مقام معظم رهبری از ما وحدت و ایجاد جذب حداکثری است، گفت: یکی از راه‌‌های جذب حداکثری هیئت‌های مذهبی است و کسانی که قوی الایمان هستند باید از ضعفاء دستگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در بسیج مستضعفین با بیان اینکه مدیر جهادی در انجام کار دنبال رضایت خدا است نه رضایت مردم، گفت: باید از فضاسازی و حاشیه‌سازی کاذب دوری کنیم به هر قیمتی مستمع به هیئت نیاوریم. 

تویسرکانی ادامه داد: سخنران، مداح، مردم و مدیر در موفقیت هیئت موثر است و من می‌گویم که تاثیرگذارترین عامل مدیر هیئت است و خداوند امانت مهمی نزد شما گذاشته است و ن مجلس اهل بیت (ع) است.

 وی تصریح کرد: اگر تا امروز انقلاب اسلامی شکست نخورده و ما در برابر امام جامعه سربلند هستیم فقط به برکت وجود هیئت‌های مذهبی بوده است. 

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623114
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.