منوچهر شیبانی روز چهارشنبه در حاشیه نشست مدیران و کارشناسان نظام مهندسی ادارات کل راه و شهرسازی منطقه سه کشور در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: باید شرایط به گونه ای فراهم شود که مقررات ساخت و ساز در نقاط مختلف کشور به صورت دقیق اجرایی شود.
وی اظهار کرد: اصلاح قوانین و مقررات موجود در حوزه ساخت و ساز، بهبود ضوابط فعالیت های حرفه ای، تدوین روش های اجرایی و تدابیر ترویجی ، توسعه ارتباطات دو سویه بین دست اندرکاران ساخت و ساز از اولویت های وزارت راه و شهرسازی در سال جاری به حساب می آید.
شیبانی تنها راه ارتقاء کیفی ساخت و ساز در کشور را رعایت دقیق مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی دانست و گفت: حادثه پلاسکو باعث شد که جامعه نسبت به رعایت قوانین و مقرارت حوزه ساخت و ساز حساس شود زیرا ممکن است در صورت بی توجهی حوادث مشابهی در کشور رخ دهد.
وی با اشاره به اینکه رعایت ایمنی در حوزه ساخت و بهره برداری بسیار مهم و اساسی است، خاطر نشان کرد: ایمنی در کارگاه های ساختمانی که در مبحث 12 مقررات ملی ساختمان و آئین نامه گارگاه های ساختمانی به آن اشاره شده باید به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد.
مدیرکل دفتر سازمان های مهندسی و تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه باید فرهنگ سازی مناسبی در حوزه رعایت ایمنی ساخت و ساز شکل بگیرد، افزود: ایمنی ساختمان ها در حین بهره برداری نیز از جمله موضوعاتی است که باید عموم مردم به آن توجه کنند.
شیبانی گفت: در شرایط فعلی ساختمان هایی که عمر مفید خود را از دست داده اند و به نوعی در بافت فرسوده قرار گرفته اند در کنار ساختمان هایی که با اصول معماری روز دنیا ساخته نشده اند بیشتر ساختمان های کشور را تشکیل می دهند.
وی در خصوص حمایت های دولت برای بازسازی ساختمان های فرسوده در کشور نیز گفت: هم اکنون توسط دولت تسهیلات مناسبی برای ترمیم و بازسازی منازل مسکونی در اقصی نقاط کشور ارائه می شود که مردم می توانند از آن ها به راحتی استفاده کنند.
مدیرکل دفتر سازمان های مهندسی و تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در حوزه رعایت قوانین و مقررات ساخت و ساز رسانه ها نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و می توانند با آگاهی بخشی مناسب از بسیاری از خطرات احتمالی جلوگیری کنند.
وی در خصوص برگزاری این نشست اظهار کرد: این نشست تخصصی برای انسجام میان بخش های مختلف راه و شهرسازی در حوزه نظارت بر مقررات ملی ساختمان برگزار شد.
وی ادامه داد: بررسی موضوعات مربوط به مهندسی ساختمان، نحوه ساخت و ساز ساختمان ها در سطح کشور، صدور پروانه اشتغال، بررسی مصوبات کمیسیون های مختلف استانی و ایجاد هماهنگی بیشتر میان استان های مختلف از جمله اهداف اصلی برگزاری چنین نشست های تخصصی است.
نشست مدیران و کارشناسان نظام مهندسی ادارات کل راه و شهرسازی منطقه سه کشور شامل استان های گلستان، یزد، خراسان رضوی، جنوبی و شمالی روز چهراشنبه در مشهد برگزار شد.
7498/6012 توحید آرش نیا** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.