حامد مانی‌فر عصر چهارشنبه در حاشیه نشست مدیران و کارشناسان نظام مهندسی ادارات کل راه و شهرسازی منطقه سه کشور در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مسئولان دولت تدبیر و امید و به وی‍ژه وزیر راه و شهرسازی بارها به موضوع کیفیت زندگی و ارتقاء وضعیت کنونی سکونت در سراسر کشور تاکید کرده اند.
وی با اشاره به اینکه ساخت و ساز در کشور یک فرآیند فرابخشی است، خاطر نشان کرد: بخش های مختلفی از مردم در حوزه ساخت و ساز دخیل هستند و این امر ارتباط بسیار زیادی با زندگی مردم پیدا می کند.
مدیرکل دفتر مقررات ملی کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: ادارات کل راه و شهرسازی در سراسر کشور مشغول رسیدگی به تخلفات ساخت و ساز شهرداری ها هستند و این موضوعات را به صورت دقیق گزارش می کنند.
وی یادآور شد: نظارت بر ساخت و ساز شهرداری ها نیز یک موضوع فرابخشی است و وزارت راه و شهرسازی به تنهایی نمی تواند بر این تخلفات نظارت داشته باشد و یا از وقوع آن ها جلوگیری کند.
مانی‌فر اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته در دولت بر اساس آئین نامه ای نقش شهرداری ها در حوزه ساخت و ساز به صورت دقیق بررسی شده و هم اکنون این آئین نامه جهت بررسی نهایی در کمیسیون زیربنایی دولت قرار دارد.
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه باید بازرسی ها در حوزه ساخت و ساز گسترش یابد تا از بروز تخلفات جلوگیری شود، خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی ساختمان هم یک سرمایه اقتصادی است و هم یک سرمایه اجتماعی محسوب می شود و از این جهت دارای اهمیت بسیار زیادی است.
وی با تاکید بر اینکه معماری ساختمان های کشورمان در گذشته نشان دهنده اهمیت بالای ساختمان سازی در فرهنگ ایرانیان است، گفت: ساختمان هایی که در گذشته ساخته شده اند عمدتا از معماری بسیار زیبا برخوردار بوده و از بهترین مصالح برای ساخت آن ها استفاده شده است.
مانی‌فر خاطر نشان کرد: برقراری ارتباط مسئولان نظام مهندسی در ادارات کل راه و شهرسازی استان های کشور با یکدیگر از جمله هدف های اصلی است که در سراسر کشور دنبال شود.
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: انتقال تجربیات ارزشمند استان ها در حوزه های مختلف ساختمانی و تعمیم و گسترش آن برای اجرا به سراسر کشور از دیگر رویکردهایی است که از برگزاری چنین نشست هایی در مناطق مختلف کشور دنبال می شود.
نشست مدیران و کارشناسان نظام مهندسی منطقه سه کشور شامل ادارات کل راه و شهرسازی استان های گلستان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی روز چهارشنبه در مشهد برگزار شد.
7498/6012خبرنگار توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.