به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، احمد قندهاری افزود: 32 مورد از سیلاب های اندازه گیری شده مربوط به بهمن و اسفند ماه سال گذشته و 26 مورد مربوط به فروردین ماه امسال بوده است.
وی بیان کرد: حداکثر جریان سیلاب در این مدت در ایستگاه صنوبر رودخانه 'شصت دره' با 40 متر مکعب بر ثانیه در 29 بهمن ماه سال گذشته ثبت شده است.
به گفته وی، همچنین حداکثر آبدهی ثبت شده از این سیلاب در ماههای اسفند و فروردین ماه سال گذشته در ایستگاه 'ابراهیم خانی' رودخانه مرزی هریرود در بالادست سد دوستی به ترتیب برابر با 210 متر مکعب بر ثانیه در سوم اسفند ماه و 180 متر مکعب در 12 فروردین ماه جاری گزارش شده است.
گروه مطالعات آبهای سطحی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با تلاش کارشناسان امورهای 10 گانه آب، کار اندازه گیری سیلاب را برای پیش بینی ها و طراحی هیدرولوژیکی سازه های آبی در زمان وقوع آن بر عهده دارد.
در حال حاضر 75 ایستگاه هیدرومتری (آب سنجی) در سطح استان خراسان رضوی فعال است که حفظ، نگهداری و بهره برداری آنها از جمله فعالیت های پرهزینه و مستمر گروه آبهای سطحی به شمار می رود.
3027/6012خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.