به گزارش خبرگزاری تسنیم از سبزوار، سعیدرضا جندقیان ظهر امروز در همایش "بررسی راهکارهای مدیریت توسعه کارآفرینی روستایی در ایران" که در محل دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات این دولت در آغاز کار مواجه نظام برنامه‌ریزی بود که باید مجدد پی‌ریزی می‌شد اظهار داشت: بیشترین وقت دولت یازدهم در چهار سال گذشته صرف اصلاح ساختارهای نظام برنامه‌ریزی کشور شد.

وی با بیان اینکه صدها نشست برای اصلاح قوانین در عرصه‌های روستایی با حضور مسئولان و شرکت در کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی و دولت برگزار شده است تصریح کرد: نظام سیاسی و اداری کشور در سال های گذشته با  بی برنامگی زیادی روبه‌رو بود و بسیاری از پست‌های سازمانی که در سیستم اداری کشور به وجود آمده برای بخشیدن به برخی افراد در گذشته ایجاد شده است.

جندقیان با بیان اینکه پس از اعلام برنامه اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری از همان موقع دستورالعمل‌های زیادی از سوی وزارتخانه‌های کشور برای اجرایی شدن  آن تدوین شد، خاطرنشان کرد: بخش مهمی از این آیین نامه ها در تقابل و تعارض با یکدیگر هستند و نیاز به اصلاح دارند و دولت در این زمینه تلاش زیادی کرده است.

وی گفت: با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و با کمک دانشگاهیان سند توسعه روستایی کشور در حال بررسی و تدوین قرار دارد.

جندقیان با بیان اینکه از سال ابتدای سال 82 تا 93 تا 10 هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌های کشور  اختصاص داده شد، عنوان کرد: در طول سه سال گذشته هفت هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌های کشور اختصاص یافت.

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت: دولت بر توسعه اشتغال روستاییان توجه ویژه‌ای دارد و بر همین اساس ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه اشتغال و کارگروه بانک‌ها موظف به اختصاص تسهیلات و بسترسازی لازم برای رونق اشتغال در روستاها هستند.

وی ادامه داد: توسعه صنایع بسته بندی، خوراک دام، پرورش آبزیان و پرورش طیور از صنایعی است که روستاییان می‌توانند با دریافت تسهیلات، ایجاد شرکت تعاونی و سرمایه‌گذاری و تبدیل این فرصت‌های بالقوه به بالفعل زمینه اشتغال مناسب را فراهم کنند.

برادران توسعه گردشگری را از مهمترین فرصت‌های اشتغال آفرینی در روستاها دانست و افزود: راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در زمینه توسعه اشتغال روستاییان مورد توجه واقع شده است.

وی ادامه داد: دولت نیز برای کمک به اشتغال در روستاها تسهیلاتی با کارمزد 4 درصد به شرکت های تعاونی پرداخت می‌کند که می‌توان با ایجاد صنایع تبدیلی و صنعتی زمینه اشتغال مناسب در این مناطق را فراهم کرد.

برادران عنوان کرد: با وجود ارائه خدمات زیرساختی در سال‌های گذشته باز هم با پدیده حاشیه‌نشینی در شهرها مواجه هستیم که این موضوع به دلیل بی توجهی به موضوع اشتغال روستائیان و توسعه صنایع تبدیلی در این مناطق است.

انتهای پیام/ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622758
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.