دکتر عبدالله هروی روز چهارشنبه در همایش مراسم روز دندانپزشکی در مشهد افزود: 90 مرکز تجمیع دندانپزشکی در این مدت در مناطق شهری کشور ایجاد شده است که هر مرکز بین چهار تا هشت یونیت دندانپزشکی را داراست
وی احیاء دفتر و اداره سلامت دهان و دندان در حوزه معاونتهای بهداشتی و درمان وزارت بهداشت و تشکیل گروه سلامت دهان و دندان در دانشگاههای علوم پزشکی کشور را از اقدامات منحصر به فرد طرح تحول نظام سلامت در حوزه دندانپزشکی عنوان کرد.
وی بیان کرد: در راستای برنامه های طرح تحول نظام سلامت در حوزه دندانپزشکی، دو هزار و 400 واحد دهان و دندان به لحاظ فضای فیزیکی و تجهیزات مربوطه مورد تایید کارشناسان نظارت و درمان قرار گرفته اند.
وی در ادامه گفت: پوشش بیمه ای حوزه دندانپزشکی برای افراد زیر 14 سال، مادران باردار و شیرده به صورت رایگان در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت از اقدامات دیگر طرح تحول نظام سلامت بوده است.
به گفته وی، در قالب این برنامه یک هزار و 400 نفر دندانپزشک جذب سیستم دولتی شدند.
هروی با اشاره به اجرای طرح ارتقای سلامت و دهان دانش آموزان درکل کشور افزود: بدین منظور 35 میلیون بار خدمت شامل فلوراید تراپی، فیشور سیلانت، جرم گیری و آموزش بهداشت ارائه شده است.
مشاور اداره کل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افزایش اعتبارات سلامت دهان و دندان، افزایش حقوق دندانپزشکان و ثبت اطلاعات دندانپزشکی هفت میلیون دانش آموز کشور، از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.
این همایش به مناسبت روز دندانپزشکی ( 23 فرودین ) در تالار اجتماعات دانشکده دندانپزشکی مشهد برگزار شد.
3027/6012خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.