به گزارش ایرنا مصطفی محمدیون، چهارشنبه در آیین تجلیل از امدادگران هلال احمر خراسان رضوی در حوادث اخیر این استان افزود: اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه تجهیز و نوسازی و اختصاص اعتبارات ویژه در دولت یازدهم به جمعیت هلال احمر انجام شده است.
وی با اشاره به رفع بسیاری از کمبودهای حوزه امدادرسانی در دولت یازدهم، یادآور شد: در شرایط کنونی هیچ کمبودی از ناحیه دولت احساس نمی شود و دولت تدبیر و امید بر مبنای مقدورات خود به این جمعیت کمک کرده است.
دبیرکل جمعیت هلال احمر اظهار کرد: در خصوص حادثه زلزله اخیر فریمان نیز جمعیت هلال احمر اقدامات مطلوبی را انجام داد و بر همین اساس باید از همه فعالان این عرصه به صورت ویژه قدردانی و تشکر شود.
محمدیون افزود: سه ساعت پس از وقوع زلزله 6 ریشتری در منطقه سفیدسنگ فریمان، خود را به این منطقه رساندم اما مشاهده کردم که اقدامات بسیار مناسبی در همان دقایق ابتدایی توسط جمعیت هلال احمر خراسان رضوی صورت گرفته و خدمات مطلوبی ارائه شده است.
مدیرکل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: حوادث زلزله فریمان و سیل تایباد، با حمایت و پشتیبانی مردم و مسئولان در یک مدت زمان کوتاه مدیریت شد.
مجتبی احمدی، رضایت مندی مردم زلزله زده از اقدامات هلال احمر را مشهود خواند و گفت: خوشبختانه مسئولان مختلف از جمله استاندار خراسان رضوی در عرصه خدمت رسانی به حادثه دیدگان در کنار هلال احمر بوده و ما توانستیم با حمایت آنان خدمات مناسبی را ارائه کنیم.
وی ادامه داد: هرچند که وضعیت هلال احمر نسبت به گذشته بهبود یافته اما باید شرایط برای داشتن تجهیزات مناسب برای ارائه خدمات به مردم در حوادث، به شکل مناسبی فراهم شود.
در ادامه این مراسم از رئیسان شعب و امدادگران هلال احمر در شهرستان های فریمان، تایباد، تربت جام و مشهد قدردانی شد.
زلزله ای 6 ریشتری 16 فروردین ماه جاری، شهر سفیدسنگ از توابع شهرستان فریمان و مناطقی از استان خراسان رضوی را لرزاند که بر اثر آن یک نفر کشته و 40 تن زخمی شدند و به 68 روستای این مناطق نیز خسارت وارد آمد.
بارندگی های اواخر بهمن پارسال نیز موجب جاری شدن سیل در تایباد، در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد شد که به دنبال آن 2 تن جان باخته و خسارات مالی زیادی به بار آمد.
خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7498/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.