سید رحمان میرزائیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس با اشاره به انتخاب مشهد در سال 2017 از سوی آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام اظهار داشت: ستاد شهری مشهد 2017 در راستای اجرای برنامه‌های از پیش تعیین شده به ریاست شهردار مشهد تشکیل شد که در 2 سال اخیر با همکاری شورای شهر مشهد برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای هرچه بهتر آن صورت گرفت.

وی افزود: این برنامه‌ها براساس شاخصه‌های سازمان آیسسکو اولویت بندی و اجرا شده است، همچنین باید به این مهم توجه داشت که رویکرد شهرداری در اجرای این برنامه‌ها مقطعی نبوده بلکه اجرای این برنامه‌هادر راستای دستیابی به برنامه‌های تصویب شده و معرفی شهر مشهد به سایر مردمان شهرهای دیگر است.

مدیر دبیرخانه ستاد شهری 2017 گفت: برای انجام هرچه بهتر برنامه‌های مشهد 2017 براساس چارت ارسالی شورای ملی 4 دستگاه موظف هستند که این برنامه‌ها هماهنگی‌ها و اقدامات لازمه را انجام دهند که یکی از آن‌ها شهرداری مشهد مقدس است.

میرزائیان گفت:رشد توسعه گردشگری و زیرساخت‌های ارتباطی در جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی تبیین شده است.

وی گفت: اجلاس شبیه‌سازی جوانان کشورهای اسلامی، راه ابریشم، ساماندهی سیما و منظر شهری و باغ راه زیارت، پارک دانش با موضوع مفاخر مشهد، توسعه پارک مینیاتوری و بهره‌برداری از خط 2 قطارشهری از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده شهرداری مشهد در سال 2017 است.

مدیر دبیرخانه ستاد شهری 2017 به برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام از تاریخ 5 الی 7 اردیبهشت ماه سال جاری در مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: این اجلاس با هدف پیدا کردن راهکارهایی برای تعامل بیشتر مابین شهرداری‌های جهان اسلام برگزار می‌شود.

میرزائیان بیان کرد: مسلمانانی که در کشورهای اسلامی زندگی می‌کنند به دلیل مسلمان بودن خویش باید یکسری الزامات و بایدها و نبایدهایی را رعایت کنند که این مهم جزء وظایف شهرداری‌های جهان اسلام به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه از دیگر اهداف برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام معرفی و ویژگی‌های شهر اسلامی است، بیان کرد: تاکنون 34 شهر و 22 کشور برای حضور در این اجلاس آمادگی کرده‌اند که این کشورها از قاره‌های آسیا، اروپا و آفریقا بوده و کشور روسیه به عنوان ناظر (OAc)در این اجلاس حضور خواهد داشت.

مدیر دبیرخانه ستاد شهری 2017 به برنامه‌های در نظر گرفته شده اجلاس شهرداران جهان اسلام اشاره کرد و گفت: روز نخست اجلاس مراسم افتتاحیه با حضور مسئولان شهری و استانی برگزار خواهد شد، همچنین در روز پایانی مهمانان این اجلاس از مراکز قدیمی مشهد بازدیدهایی خواهند داشت.

میرزائیان گفت: علاوه بر برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام، کنفرانس برنامه‌ریزی شهری در قالب مشهد 2017 به همت مرکز پژوهش‌های شورای شهر و دانشگاه فردوسی برگزار خواهد شد که مهمانان بین‌المللی آن مراسم در این کنگره حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622402
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.