محمود احمدی، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ایجاد شغل جدید برای مقرری بگیران، بازگشت به شغل اصلی، کشف و شناسایی اشتغال های پنهان و از دیگر سو عدم شرکت مقرری بگیران در کلاس های آموزش فنی حرفه ای از مهمترین دلایل کاهش شمار مقرری بگیران در سال 95 بوده است.
وی با اشاره به اشتغال مجدد سه هزار و 498 نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال گذشته تصریح کرد: این اداره کل با توجه به عملکرد مثبت خود توانست رتبه نخست کشور را در زمینه حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری به دست آورد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، مدیریت در پرداخت منابع صندوق بیمه بیکاری و بسترسازی برای جذب مقرری بگیران توسط کارفرمایان را از رویکردهای اصلی اداره متبوع خود برشمرد.
احمدی با تاکید بر ضرورت بازگرداندن منابع صندوق بیمه بیکاری به چرخه تولید، خاطرنشان کرد: از طریق این منابع می توان گامی مثبت در کاهش رکود بازار کار و افزایش تولید در بخش های مختلف صنعت را شاهد بود.
وی شمار مقرری بگیران این استان در سال 95 را 15 هزار و 437 نفر اعلام و بیان کرد: این افراد از کارگرانی بودند که به صورت غیرارادی از کار اخراج و طبق قانون مشمول دریافت بیمه بیکاری شناخته شده بودند.
خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7495/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.