دکتر غلامرضا خواجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران ریشه دینی دارد و چنانچه در مسیر خارج از دین قرار گیرد به جریان انحرافی تبدیل می شود.
وی دشمنان نظام را در صدد ایجاد انحراف در انتخابات ذکر و بیان کرد: جریانهای سیاسی و عوام باید آگاه باشند که زمینه را برای جولان دشمنان فراهم نکنند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: دین در جامعه و امور مختلف انگیزه مثبت ایجاد می کند لذا جریان انتخابات چنانچه از مسیر دین خارج شود وارد میدان قدرت و ثروت خواهد شد.
وی گفت: اخلاق در فرهنگ اسلامی حکم می کند ورود به عرصه انتخابات برای رضای خدا باشد بنابراین کشاندن آن به میدان قدرت طلبی و تخریب افراد انحراف است .
دکتر خواجی افزود: در جریان انتخابات عده ای در اندیشه فریب مردم هستند لذا همگان باید هوشیار باشند و با مشارکت حداکثری اصلحترین را برای اداره امور مملکت برگزینند.
وی ادامه داد: غربیها در آستانه انتخابات در ایران حتی یک ثانیه از انجام برنامه های تضعیفی جمهوری اسلامی دست برنمی دارند بطوری که کم اهمیت نشان دادن انتخابات در ایران از مهمترین برنامه ای آنها در رسانه های مختلف است.
استادیار گروه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: به همین خاطر مردم باید با مشارکت حداکثری و جریانهای سیاسی با پرهیز از تخریب چهره های رقیب و سوءاستفاده از ارزشهای دینی و اخلاق، دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام کنند.
انتخابات همزمان دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت آتی برگزارمی شود.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.