محمدرضا اورانی عصر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی جغتای افزود: این میزان اعتبار صرف توسعه مکانیزاسیون، بازسازی و نوسازی ماشین آلات کشاورزی و واحدهای تولیدی در بخشهای مختلف زراعت، باغبانی، دام طیور و آبزیان می شود.
وی زمان ابلاغ اعتبار را به استان 20 فروردین جاری اعلام و بیان کرد: در سال 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' مهمترین برنامه سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزایش بهره وری آب و کاهش مصرف آن در مزارع است.
معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: توسعه کشت گلخانه ای با ارائه تسهیلات ارزانقیمت دیگر برنامه جهاد کشاورزی جهت اجرای اقتصاد مقاومتی است.
وی گفت: همچنین در ترویج کشت گلخانه ای یک خط اعتباری موجود است که دارای محدودیت نیست و طرحهای دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و زیست محیطی می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
اورانی افزود: ترویج کشت گیاهان دارویی و جایگزینی آن به جای داروهای شیمیایی از دیگر طرحهای جهاد کشاورزی در مسیر اقتصاد مقاومتی است.
وی ادامه داد: پارسال در خراسان رضوی 608 هزار تن گندم خریداری و درآمدی معادل حدود هفت هزار و 720 میلیارد ریال نصیب کشاورزان و روستائیان استان شد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این حرکت در همه بخشها برای خودکفایی محصولات کشاورزی انجام می شود.
در این مراسم محمدرضا دستوران به عنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی شهرستان جغتای معرفی و از زحمات ابراهیم رودسرابی تقدیر شد.
جغتای دارای 52 روستا با 23 هزار هکتار زمین باغی کشاورزی است و 9 هزار بهره بردار در بخشهای کشاورزی، باغداری و دامداری این شهرستان فعال هستند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری جغتای در فاصله 350 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
خبرنگار: حمیددلاوری هروی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
8145/7500/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.