استانداری خراسان رضوی روز سه شنبه به نقل از سید کمال الدین حسینی در نشست هماهنگی برگزاری همایش و دوره آموزشی معاونان دفاتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداریهای سراسر کشور در مشهد گزارش داد: دولت تدبیر و امید در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی و شناخت وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور در مرحله نخست سال 1393 مطالعاتی در سطح ملی به تفکیک استانها انجام داد.
وی افزود: پس از جمع آوری، احصا و پالایش داده ها این مجموعه سال 1394 در اختیار مدیران و تصمیم گیران فرهنگی و اجتماعی قرار گرفت تا با تکیه بر اطلاعات علمی و مبتنی بر واقعیت برای سیاستهای کلان استفاده شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: سنجش سرمایه اجتماعی برای نخستین بار با هدف شناخت و دستیابی علمی و تخصصی به شرایط کشور انجام و با توجه به یافته های موجود موثر بودن این پژوهش بزرگ اثبات شد.
وی گفت: در مرحله بعدی این سنجش پارسال در گستره وسیعتر و در لایه پایین تری از جامعه یعنی در سطح شهرستانی انجام شد که اطلاعات بدست آمده برای نخستین بار در مشهد و در خلال همایش معاونان دفاتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداریهای سراسر کشور ارائه می شود.
حسینی افزود: با توجه به بررسی میدانی و با رویکرد کاملا تخصصی و علمی که در جمع آوری داده ها لحاظ شده این پژوهش برای سیاستگذاریها و تصمیمات فرمانداران در سطح شهرستانها کاربرد خواهد داشت.
وی ادامه داد: آنچه اهمیت این پژوهش را دو چندان می کند این است که تاکنون چنین اقدامی در هیچیک از دوره های گذشته انجام نشده ضمن آنکه اطلاعات حاصله کاملا علمی و بر اساس اصول تحقیقی جمع آوری شده اند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی گفت: داده های به دست آمده قدرت شناخت از وضعیت موجود جامعه و توانایی اقدام صحیح را در برابر مسائل و معضلات اجتماعی و فرهنگی می دهد.
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.