به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمدکاظم دبیری در نشست هم‌اندیشی با جمعی از شاعران برجسته مشهد با اشاره به سرآمدی و جریان‌سازی خراسان و به‌ویژه مشهدالرضا(ع) از دیرباز در شعر و ادب پارسی و برخاستن مفاخر و چهره‌های ماندگار ادبیات از این خطه، اظهار داشت: انجمن شعر معاصر مشهد در جهت ارتقای کیفی و کمّی و انسجام بخشی آثار شاعران و فعالان و ایجاد مرکزیتی برای جلسات ادبی مشهد در ابتدای اردیبهشت ماه 96 شکل می‌گیرد. 

وی مشارکت شاعران، منتقدان و صاحب نظران و فراهم شدن محل و محفلی برای ارائه اشعار شاعران، بررسی، نقد آثار، جذب شاعران جوان و ... را از دیگر اهداف تشکیل این انجمن برشمرد. 

دبیری عنوان کرد: در حال حاضر شاعران بسیار زیادی از سطوح مختلف، ایجاد پاتوق و جلسه رسمی ادبی برای مشهد را ضروری می‌دانند که با تشکیل انجمن شعر معاصر مشهد و ایجاد یک کانون هم اندیشی دائمی برای رفع این نیازها، همچنین ارائه آموزش‌های ادبی و حضور فرهیختگان و شعرای بنام و ... راهکار ارائه می‌شود.

معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: در سال جاری برگزاری جلسات و کارگاه‌های نقد کتاب، نقد و بررسی شعر معاصر، نقد دیدگاه های ادبی، شعر خوانی، دوره‌های تخصصی قواعد شعر، نویسندگی، ویراستاری، نقد ادبی و ... در دستور کار قرار گرفته است که با مشارکت موسسات فعال در این زمینه برگزار می‌شود.

تودیع و معارفه رئیس انجمن نمایش شهرستان تربت‌جام

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تربت‌جام در این مراسم با اشاره به اهمیت تشکل‌های فرهنگی و هنری در ارتفاع سطح فرهنگی و هنری یک جامعه اظهار داشت: انجمن‌های هنری تربت‌جام سالیان طولانی است که در این منطقه در این حوزه‌های فعالیت دارند و برنامه‌های خوبی اجرا می‌کنند. برگزاری کلاس‌های آموزشی، کارگاه‌ها و اردوهای هنری، شب‌شعر و جشنواره‌های هنری و مشارکت پررنگ در مناسبت‌های ملی و مذهبی از شاخص‌ترین فعالیت‌های این تشکل‌ها است.

نعمت الله فیاض به برگزاری انتخابات مجمع عمومی هنرمندان نمایشی شهرستان اشاره کرد و افزود: طی این انتخابات علی یزدانی راد، احمد درویش رحیمی ، علی رضایی اصل، امیر درویش رحیمی و خانم شهنازی انتخاب شدند.

وی با اشاره به فعالیت هنری انجمن‌ها گفت: برخی از انجمن‌ها مانند، انجمن موسیقی و بازی‌های آئینی، عکس، شعر و نمایش فعالیت چشمگیرتری دارند. اجرای تئاتر در طول سال توسط انجمن نمایش، برگزاری جشنواره‌ها و اجرای زنده موسیقی توسط انجمن موسیقی، برگزاری کارگاه‌های نقد و برسی هفته‌ای عکس، اردوهای عکاسی، جشنواره‌ها و نمایشگاه توسط انجمن عکس در ایام مختلف سال و همچنین برگزاری جلسات هفته‌ای انجمن شعر و مراسم‌های شب‌شعر توسط انجمن شعر در طول سال از شاخص‌ترین فعالیت‌های این انجمن‌ها است. 

«آب و رنگ» در نگارخانه ارغوان

نمایشگاه نقاشی «آب و رنگ» در نگارخانه ارغوان با حضور جمعی از هنرمندان و هنردوستان افتتاح شد. در نمایشگاه انفرادی نقاشی «آب و رنگ» آثار پروانه عارف در معرض دید عموم قرار گرفت. این نمایشگاه تا 31 فروردین ‌ماه به کار خود ادامه خواهد داد و در طول دوران برگزاری همه روزه از ساعت 18 تا 20:30 پذیرای بازدیدکنندگان است.

بازدید از نمایشگاه نقاشی «آب و رنگ» برای عموم آزاد و رایگان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 620977
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.