این مراسم با سخنرانی استاندار خراسان رضوی و با حضور مسئولان نظامی و انتظامی و مدیران استان از میدان 15 خرداد مشهد آغاز شد و در خیابان امام رضا ( ع ) پایان یافت.
در ابتدای این مراسم چتر بازان در محل ر‍ژه فرود آمدند و یگان های نمونه ارتش جمهوری اسلامی استان شامل‌ پیاده نظام ویگان های خودرویی و سایر نیروهای مسلح ر‍ژه خود را آغاز کردند.
تیپ ها و یگان های لشکر 77 پیروز ثامن الائمه (ع)، هوانیروز، پدافند هوایی، یگان های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج ، نیروی انتظامی با نظم و انضباط خاصی در این مراسم حضور داشتند.
امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان و فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش، امیرعبدالله رشادی فرمانده پدافند شمال شرق کشور، سردار نظری فرمانده سپاه امام رضا (ع) ، سردار امیری مقدم فرمانده انتظامی خراسان رضوی و دیگر فرماندهان نظامی و انتظامی در این مراسم حضور داشتند.
29 فروردین، مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفرینی های دلاور مردان نیروی زمینی ارتش است .
هم زمان با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، نیروهای ارتشی به ندای امام راحل لبیک گفتتند و در نتیجه هم صدا و همراه با امت در براندازی نهایی رژیم ستمشاهی به ستیز بی امان با دشمنان انقلاب برخاست، و به همین همین مناسبت روز 29 فروردین از سوی امام ( ره ) به نام روز ارتش نامگذاری شد.
7495/6012حسین عباسی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.