محمد رضا خدادادی روز دوشنبه در یازدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان تایباد افزود: برای پرو‍ژه های در دست اجرا، اعتباری افزون بر 160میلیارد و 30 میلیون ریال نیاز است که امید می رود یک سوم این مبلغ در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تامین شود.
وی اظهار کرد:در سال گذشته افزون بر 894 میلیارد ریال توسط خیرین استان خراسان رضوی به صورت نقدی،اهداء زمین، منزل مسکونی و تجهیز برخی از فضاهای آموزشی کمک شد که این استان به لحاظ ساخت، تجهیز و نوسازی در سطح کشور رتبه اول را از آن خود کرد.
وی به محقق شدن 64 درصد کمک های خیرین متعهد شده در سال 95 اشاره کرد و افزود:با توجه به وقوع زلزله در شانزدهم فروردین ماه سال جاری؛ 93آموزشگاه در سطح استان که قدمت بالای 40 سال داشتند مورد بازدید تیم های نظارتی قرار گرفت که خوشبختانه هیچ کدام از این فضاها تخریب نشد و فقط سقف چهار فضای آموزشی ریزش و از حضور دانش آموزان در هشت آموزشگاه دارای قدمت بالا ممانعت شد و در نهایت کلاس درس دانش آموزان 12آموزشگاه در چادر برگزار شد.
فرماندار تایباد نیز در این مراسم گفت: این شهرستان یکی مناطق پیش گام در ساخت، توسعه، مقاوم سازی و تجهیز مدارس است که این افراد نیکوکار با سهیم شدن در این اقدام خداپسندانه نقش مهمی در فراهم کردن زمینه تعلیم و تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان این خطه مرزی دارند.
حسین شرافتی راد افزود: رفع محرومیت های آموزشی تنها با اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست، بلکه نیازمند ورود خیران و مشارکت افراد توانمند جامعه است.
وی اظهار کرد:حرکت معنوی مدرسه سازی نیاز به فرهنگ سازی دارد و باید در این راه همه مردم با هر توان مالی با خیرین مدرسه ساز همگام شوند تا مشکلات فضاهای آموزشی شهرستان کاهش یابد.
وی با بیان اینکه توسعه فضاهای آموزشی موجب کاهش آسیب های اجتماعی و به حداقل رسیدن موانع سر راه عرصه تعلیم و تربیت می شود گفت:برگزاری اینگونه جشنواره ها فرصت بسیار خوبی برای یادآوری و بازگویی مشکلات در حوزه آموزش و پرورش هر منطقه می باشد.
مدیرآموزش و پرورش تایباد نیز گفت: خیرین این شهرستان در سال گذشته با بستن هشت تفاهمنامه،‌ پنج میلیارد ریال برای ساخت فضاهای آموزشی در این منطقه کمک کردند.
محمود آریامنش افزود: اکنون 12 طرح آموزشی خیرساز و دولتی مشتمل بر 40 کلاس درس، 2 نمازخانه و یک استخر دانش آموزی در شهر تایباد و بخش های مرکزی و میان ولایت این شهرستان در حال ساخت است.
وی پیشرفت فیزیکی این طرح ها را بین 20 تا 90 درصد عنوان و بیان کرد: برای تکمیل و بهره برداری نهایی از این طرح ها اعتباری افزون بر 34 میلیارد ریال دیگر نیاز است.
وی ادامه داد: تایباد از نظر جمعیت دانش آموزی در بین 48 منطقه آموزش و پرورش خراسان رضوی در رده پانزدهم قرار دارد.
وی اظهار کرد: با ایجاد 50 کلاس درس جدید در سطح شهرستان، وضعیت تایباد در این بخش به حد مطلوب می رسد.
آریامنش بیان کرد: 10 مدرسه روستایی با 60 کلاس و 10 مدرسه شهری با 70 کلاس در این شهرستان باید تخریب و بازسازی شود و پنج درصد مدارس نیز شامل 50 کلاس، نیازمند مقاوم سازی است.
هزار و 700 فرهنگی عهده دار تعلیم و تربیت 23 هزار دانش آموز در 135 آموزشگاه شهرستان تایباد هستند که از این تعداد هفت هزار نفر در مدارس روستایی تحصیل می کنند.
مرکز شهرستان 117 هزار نفری تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
6012 /7494 خبرنگار: علی اصلاحی نصرآبادی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.