سید هاشم نقیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: استان خراسان رضوی در توسعه گلخانه‌داری هنوز در ابتدای راه قرار دارد و هم اکنون حدود 250 هکتار از اراضی ما زیر پوشش کشت گلخانه‌ای است.

وی بیان کرد: برنامه برای توسعه این میزان در دستور کار بوده و برای امسال نیز پیش بینی افزایش 50 هکتاری در سطح گلخانه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به ابداع روش‌های جدید در گلخانه‌داری، خاطرنشان کرد: فعلا با توجه به آشنا نبودن کشاورزان با فناوری‌های نوین در حوزه گلخانه‌داری از کشت بدون خاک استفاده نمی‌شود زیرا این موضوع قدری جدیدبوده وباید برای آن آموزش‌های زیادی را برای کشاورزان انجام داد.

نقیبی تصریح کرد:هزینه تأسیس گلخانه‌هایی با استفاده از روش‌هایی مانند ایروپونیک بسیار بالا بوده و به همین علت فعلا نمی‌توان در این زمینه ریسک زیادی را قبول کرد چرا که ممکن است در بسیاری از موارد به علت آشنا نبودن کشاوزان با این فناوری مشکلات زیادی را برای افراد به وجود بیاورد.

وی تأکید کرد: در ابتدا مهم‌ترین امر در حوزه توسعه گلخانه‌داری در استان توسعه فناوری‌های مبتنی بر خاک بوده و برای همین در این حوزه تلاش شده و در بخش کشت‌های نوین مانند بدون استفاده از خاک هنوز اقدام جدی به عمل نیامده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619641
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.