حمیدرضا پوریوسف روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس سه هزار و 332 روستا با جمعیت یک میلیون و 696 هزار و 823 نفر در سطح خراسان رضوی از خدمات طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه برخوردار هستند.
وی ادامه داد: تا پایان سال گذشته 40 هزار معلول در روستاهای زیر پوشش این طرح شناسایی شدند که از خدمات متعدد و متنوع در زمینه اشتغال، توانبخشی، مناسب سازی و موارد مشابه بهره مند می شوند.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: طی یک سال اخیر 500 مورد مناسب سازی منازل مسکونی و اماکن عمومی در روستاها برای سهولت رفت و آمد معلولان و سالمندان زیر پوشش این طرح انجام شده است.
وی افزود: همچنین طی این مدت در قالب اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه 500 مورد اشتغال نیز در روستاهای خراسان رضوی برای معلولان زیر پوشش ایجاد شده است. این مشاغل در زمینه های متنوع مشاغل خانگی و نیز رشته های دامداری، زنبورداری و زعفرانکاری و غیره ایجاد شده است.
پوریوسف ادامه داد: هم اینک 930 تسهیلگر محلی و 58 تسهیلگر میانی در اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در سطح روستاهای خراسان رضوی فعالیت دارند.
'سی.بی.آر' یا طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه از طریق تلاشهای مشترک افراد معلول، خانواده ها، جامعه و خدمات بهداشتی، آموزشی، حرفه ای و اجتماعی تحقق می یابد.
توانبخشی مبتنی برجامعه یک برنامه مشخص و از پیش تعیین شده نیست بلکه برنامه ای منعطف است که بستگی به جامعه، مقتضیات فرهنگی و اقتصادی، نیازهای روزانه معلولان، خدمات موجود، کارکنان، درجه توسعه یافتگی، سوابق و سیاستهای هر کشور دارد.
7496/1858**خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.