مهدی لسان‌طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد‌مقدس اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که هم اکنون در صادرات پوشاک در خراسان‌رضوی وجود دارد این است که توان آن‌ها برای صادرات از دست رفته و نیازمند کمک‌های دولتی برای بهبود وضعیت خود هستند.

وی افزود: تا چند سال پش تمام فاستونی‌هایی که در خراسان‌رضوی تولید می‌شد، به سراسر دنیا صادر می‌شدند، اما بعد از آن ما در دام دامپینگ چین افتادیم و بخش زیادی از صنایع‌مان از بین رفت و  حالا دیگر ظرفیت‌های ما بلا استفاده باقی مانده است.

رئیس اتحادیه پوشاک مشهد‌مقدس با بیان اینکه هزینه تولید پوشاک در خراسان رضوی یک سوم تولید در ترکیه است، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از تجار ترک سعی دارند که در ایران برای امر تولید پوشاک سرمایه‌گذاری کنند.

لسان طوسی بیان کرد: در این وضعیت که توان تولید صادرات محور وجود دارد دولت باید از کارآفرینان داخلی حمایت کرده و در مواردی مانند ماشین آلات، تأمین اجتماعی و دارایی به افراد کمک کند تا بتوان دوباره تولید محصولات نساجی در خراسان رضوی را از سر گرفت.

وی تأکید کرد: با توجه به میزان بالای اشتغالی که در صنعت پوشاک وجود دارد سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند به بهبود وضعیت بیکاری در استان نیز کمک دهنده باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619148
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.