به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس آیت‌الله محمدهادی عبدخدایی عضو مجلس خبرگان رهبری  ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این کنگره که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد اظهار داشت: متأسفانه با اینکه عدالت و اخلاق 2 اصل مورد تأکید در تمام ادیان الهی است اما هم اکنون شاهد هستیم که این اصول در جامعه بشر امروز نادیده گرفته می‌شوند.

وی افزود: اگر این اصول در دنیای امروز رعایت می‌شد هم اکنون صلحی فراگیر در تمام جامعه بشری وجود داشت  و شاهد برخی از مشکلاتی که هم اکنون در دنیا وجود دارد نبودیم.

عضو مجلس حبرگان رهبری عدالت را یکی از مؤلفه‌های اصلی اخلاق دانست و بیان کرد: همچنین اخلاق نیز حکم روح عدالت را دارد و رعایت این اصول رستگاری در دنیا و آخرت را به همراه دارد.

آیت‌الله عبدخدایی ادامه داد: برای مدیریت یک جامعه به هر 2 اصل عدالت و اخلاق نیاز بوده و مذهب تشیع نیز به عدالت به عنوان یک اصل بسیار مهم تأکید داشته و آن را به عنوان زیربنای تمام اصول دیگر در نظر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام به رعایت عدالت تأکید زیادی شده است، خاطرنشان کرد: در قرآن به صراحت آمده که حتی دشمنی مسلمانان با گروهی نباید منجر به عدول از عدالت شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: علاوه بر این اهمیت اخلاق در اسلام به اندازه‌ای است که حضرت محمد (ص) هدف از نبوت خود را احیای مکارم اخلاقی عنوان کرده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 617171
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.