سید جواد حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، انتظامی ، نمایندگان فرمانداری و دیگر دست اندرکاران این تعداد را شامل می شود.
وی اضافه کرد : تمامی دست اندرکاران انتخابات آموزش های لازم را فرا گرفته و قوانین و مقررات برگزاری انتخابات و وظایف خاص به آنان یادآوری شده تا انتخابات بر اساس اصول قانونی برگزار شود.
وی با بیان اینکه سلامت ، امنیت انتخابات و مشارکت حداکثری از جمله محورهای اصلی و مورد توجه است، افزود: برای ارتقا ء این سلامت، به هیات های اجرایی و دست اندرکاران برگزاری انتخابات در قالب های مختلف آموزش های لازم ارائه شده و می شود.
وی در زمینه نحوه تامین امنیت انتخابات نیز اظهار کرد: تمامی مسئولیت حفاظت از شعبه های اخذ رای بر عهده نیروی انتظامی است و ستاد انتخابات نیز مجموعه ای از موارد تخلف و آسیب های انتخابات را که در گذشته روی داده، شناسایی و به مبادی ذیربط اعلام کرده تا از تکرار آنها جلوگیری شود.

** رسانه ها حق انتشار مطالب تخریبی علیه نامزدها را ندارند
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در خصوص نحوه عمل رسانه ها در حوزه تبلیغات نیز گفت : هیچ رسانه ای اعم از خبرگزاری ها و روزنامه ها حق انعکاس مطاب تخریبی علیه نامزدها را ندارند و چاپ و انتشار مطالب تخریبی علیه آنان جرم است.
وی اظهار کرد : به منظور جلوگیری از این امر، رویکرد اصلی ایجابی است وبدین منظور مجموعه قوانین انتخاباتی که تبلیغات و قواعد و چارچوب های آن در رسانه ها و نیز تخلفات را مشخص می کند برای تمامی رسانه ها، جریان ها و گروه ها ارسال می شود و تلاش می شود با آگاهی بخشی از بروز تخلفات در این حوزه جلوگیری شود.
حسینی گفت: ممکن است افرادی در زمان تبلیغات بر خلاف مواد قانونی اقدام کنند که در وهله نخست به افراد و گروه های مختلف دراین راستا اطلاع رسانی و در صورت وقوع برخورد می شود.
وی افزود: موضوع تخلفات در فضای مجازی هم چون شرایط واقعی پیگیری و رصد می شود و بعد از شناسایی موارد خلاف قانون ، داده ها به کمیته مربوطه برای برخورد ارائه می شود .
وی اضافه کرد: همچنین در ایام تبلیغات انتخاباتی، ‌برنامه ریزی شده تا فرمانداری هر شهرستان تیم هایی را به صورت میدانی برای جمع آوری تبلیغات خلاف قانون در سطح شهرستان به کا بگیرد.
وی اظهار کرد : در روز 28 اردیبهشت ماه که زمان ممنوعیت تبلیغات برای تمامی نامزدها و نیز 29 این ماه که روز اخذ رای می باشد ، هیچ فرد و گروهی حق انجام هیچ تبلیغی را ندارد.
وی تصریح کرد : با فرمانداران ، هیات های اجرایی و نظارت بر انتخابات هماهنگی می شود تا سازوکارهای مربوطه فراهم شود و به گونه ای عمل شود که محیط پیرامونی حوزه های اخذرای از تمامی اقلام تبلیغاتی پاکسازی شود.
وی گفت : توزیع هر لیستی با هر عنوانی در روز ممنوعیت تبلیغات و نیز اخذ رای در بین مردم و یا سطح شهر، ‌تخلف است و با آن برخورد می شود و بازرسان وزارت کشور، ناظران شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی، نمایندگان فرمانداران و نیروی انتظامی در این رابطه موظف به پیگیری و اقدام هستند.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا درهشت شهر خراسان رضوی شامل سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، کاشمر، قوچان ، چناران ، تربت جام و تایباد
به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود
تعداد کل صندوق های اخذ رای برای دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان 9 هزار و 400 صندوق است.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این دوره در 73 شهر و نیز دو هزار و 574 روستای استان که تعداد داوطلبان آنها به حد نصاب رسیده است، ‌برگزار می شود.
با توجه به چهار میلیون و 500 هزار نفر جمعیت واجد شرایط اخذ رای در استان بیش از 9 میلیون تعرفه اخذ رای ویژه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به استان منتقل شده است.
1906/6012خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده:‌علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.