مهین توکلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون سرانه فضای ورزشی دانش آموزان استثنایی در مراکز خاص و مدارس عادی(به صورت تلفیقی با دانش آموزان عادی) 70 سانتی متر است
وی افزود: در صورتی که تنها دانش آموزان استثنایی مراکز ویژه که بیش از هفت هزار نفر هستند از سالن های ورزشی آموزش و پرورش استثنایی استفاده کنند این سرانه به 1.3 متر می رسد.
وی بیان کرد: از هر دو جنبه استان خراسان رضوی به لحاظ تعداد فضاهای ورزشی و سرانه فضای ورزشی دانش آموزان این بخش، رتبه اول را در بین سایراستانهای کشور داراست.
توکلی اظهار کرد:هم اکنون 9 سالن ورزشی فعال ویژه این دانش آموزان در استان فعال است که یک سالن در شهرستان سرخس و هشت سالن دیگر در مشهد قراردارند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 6 سالن و یک استخر ورزشی نیمه تمام ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز در استان در حال ساخت است، افزود: با بهره برداری از این تعداد پروژه سرانه فضای ورزشی برای دانش آموزان استثنایی استان به دو برابر افزایش می یابد.
وی با قدردانی از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی از تخصیص اعتبارات برای اجرای پروژه های مدارس و مراکز استثنایی، گفت: امیدواریم با افزایش اعتبارات شاهد بهره برداری هرچه زودتر از پروژه های نیمه تمام ورزشی در استان باشیم.
هم اکنون بیش از 15 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه، زیر پوشش آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی قرار دارندکه بیش از هفت هزار و 700 نفر آنان در مراکز استثنایی و بقیه در مدارس عادی به صورت تلفیقی و یا خدمت گیرنده از مراکز مشکلات ویژه تحصیل می کنند.
7496/6012 خبرنگار:آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.