به گزارش روز جمعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، محمد مهدی احمدی پنجشنبه شب در نشست شورای هماهنگی بخش های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان افزود: یکی از رویکردهایی که توسط این وزارتخانه به صورت ویژه دنبال می شود رفع مشکلات و معضلات فرهنگی در جامعه است که تا کنون اقدامات ارزمشندی در این خصوص در دولت تدبیر و امید انجام شده است.
وی با بیان اینکه تلاش شده تا ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در جامعه کاهش پیدا کند، خاطر نشان کرد: در حوزه فرهنگ نباید سلایق شخصی و سیاسی دخیل شود بلکه باید تمامی فعالیت ها بر اساس عقلانیت و منطق انجام شود.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: باید توزیع عادلانه فعالیت های فرهنگی در همه استان های کشور انجام شود و علاوه بر آن باید به شهرستان های هر استان نیز به صورت ویژه توجه شود تا امکانات به صورت مناسب در اختیار همگان قرار بگیرد.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از رویکردهای این وزارتخانه در شرایط فعلی توسعه فرهنگ رضوی در نقاط مختلف کشور است.
وی دستگاه های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را اعضای خانواده این وزارتخانه دانست و افزود: یکی از ملزومات هم خانوادگی، رعایت حقوق یکدیگر با علم به شرح وظایف است.
وی تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و ادارات تابعه وزارت ارشاد در این استان به درستی در کنار یکدیگر فعالیت می کنند که این رویکرد بسیار ارزشمند است.

***هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خراسان رضوی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: این جلسه نخستین جلسه در سال جاری است که با حضور مدیران دستگاه ها تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.
سید سعید سرابی ادامه داد: در خراسان رضوی به دلیل حضور شخصیت های فرهیخته از اهالی فرهنگ، هماهنگی های قابل تحسینی در بین دستگاه های تابعه وجود دارد.
حسین اکبری مدیرکل امور کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود این نهاد در استان گفت: در خراسان رضوی ٢١٤ باب کتابخانه عمومی، نهادی و مشارکتی و مستقل فعالیت می کنند.
مدیر عامل بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) نیز اظهار کرد: پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) را در تمام مراکز استان ها پیش روی داریم و برنامه ریزی های خوبی را در این زمینه داشته ایم.
اکبر شیخ ادامه داد: پس از برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، درصدد هستیم با نظرسنجی و اخذ نتیجه آن تصمیم جدیدی را در این خصوص اتخاذ نماییم .
وی افزود: در سال ٢٠١٧ که مشهد به عنون پایتخت فرهنگ جهان اسلام معرفی شد، در دهه کرامت مجمع خادمین اهل بیت (ع) و نیز همایش بانوان جهان اسلام برگزار خواهد شد.
مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت ها اظهار کرد: دراستان خراسان رضوی به دلیل استقبال کم نظیر در خصوص سفر به عتبات عالیات، اعزام استانی را برای این سفر برنامه ریزی کردیم.
جواد شاد ادامه داد: با تاسیس شرکت استانی، کاهش هزینه ها و نیز افزایش خدمات را در سفر های عتبات عالیات از دی ماه شاهد بوده ایم.
شاد با بیان اینکه استان خراسان رضوی ٨٠هزار نفر را در سال ٩٥ و ابتدای نوروز به عتبات عالیات اعزام کرده است، گفت: ایجاد زمینه برای افزاد کم توان مالی برای اعزام به عتبات عالیات به وسیله وام قرض الحسنه یکی از دیگر کارهایی بود که این اداره کل درسال گذشته انجام داده است.

*** محورهای فعالیت اداره کل اوقاف
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: برگزاری چنین نشستهایی باعث تعامل میان ادارات کل شده و همچنین بازخورد مناسبی در میان جامعه ایجاد می کند.
حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده گفت: مدیریت موقوفات، مدیریت بقاع متبرکه و فعالیت های قرآنی سه ماموریت اصلی سازمان اوقاف است.
وی با اشاره به کار ویژه و برنامه های اوقاف در طول سال، گفت: اجرای طرح های آرامش بهاری، ضیافت الهی، نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی، مهر تحصیلی، دست های مهربانی، جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی و برنامه های دهه کرامت از جمله اقدامات در طول سال می باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به طرح آرامش بهاری در ایام نوروز گفت: در ایام نوروز ٩٦ در مجموع یک میلیون و ٩٣٧ هزار و ٩٤٩ زائر به آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد یک میلیون و ٨٧٧ هزار و ٨٠١ زائر ایرانی و ٦٠ هزار و ١٤٨ زائر غیرایرانی بودند.
مدیر کل اوقاف خراسان رضوی با اشاره به اینکه ١٩٦ هزار و ٣٠٩ زائر و مسافر در بقاع متبرکه و حسینیه های استان اسکان یافتند، اضافه کرد: 985 مورد سخنرانی و 935 مسابقه فرهنگی در ایام نوروز در بقاع متبرکه استان برگزار شد.

*** رشد 60 درصدی اخبار تولیدی در خبرگزاری جمهوری اسلامی
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان رضوی نیز ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت ها اظهار کرد: خبرگزاری ایرنا در ٣١ استان کشور دارای نمایندگی است که استان خراسان رضوی با دارا بودن سه دفتر نمایندگی در شهرستان های سبزوار، تربت حیدریه، گناباد جایگاه ویژه ای را در کشور به خود اختصاص داده است.
شاهین فرشاد ادامه داد: درسال گذشته تلاش شد اخبار به صورت تولید محور انجام شود و بیشتر خبرنگار به دنبال سوژه برود به طوری که استان خراسان رضوی با رشد ٦٠درصدی اخبار تولیدی مواجه بود.
وی از بهره گیری از فضای مجازی در انعکاس فعالیت های خبری این رسانه گزارشی ارائه کرد.
7498/6012خبرنگار توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.